Recenze Izolovaný - Sebastian Fitzek (Irča Teplá)

30. 12. 2015
izolovaný
MŮJ NÁZOR:

Sebastian Fitzek je moje zlatíčko. Četla jsem od něho knihu
Zaklínač duší
a hned se zařadil mezi mé nejmilejší autory. Prostředí psychiatrické léčebny odříznuté od civilizace s psychopatem uvnitř mě fascinovalo a šokující rozuzlení tomu dodalo pomyslnou korunu. Takže jsem se po Zaklínači duší těšila na vše další, co od Fitzka přečtu - na řadu přišel Izolovaný, který mě nadchl a utvrdil v tom, že se tento autor řadí k naprosté špičce v žánru thriller.

Už podle anotace jistě poznáte, že je Izolovaný příběh, ve kterém nebude nouze o akci, vraždy, mrtvá těla a napětí.Ovšem anotace je také pouhou střepinkou z celého příběhu - dokáže nalákat, ale samotný příběh překvapí tím, KOLIK toho skrývá uvnitř. Protože tady v této knize bylo všechno a Fitzek to tak skvěle zkombinoval, že se mi z toho tajil dech. Úplně.

A jak už to u Fitzka bývá (a co já absolutně miluji) i tady byla šokující a nečekaná pointa, která zmate a následně dostane úplně všechny. Občas se mi stane, že nějakým směrem dokážu příběh odhadnout, ale u Fitzka ať si myslíte cokoli, většinou jste vedle jak ta jedle!! A to já mám moc ráda, protože během celého čtení vlastně vůbec nevím na čem jsem, přemýšlím nad tím, kladu si otázku a stále mě zajímá, JAK to teda nakonec bude!! Ano, závěr této knihy (a nejen ten) potvrdil to, že tento pan spisovatel má podle mého názoru prostě geniální konce.

i03
Nemohla jsem si pomoci, ale v hodně momentech mi kniha připomínala film Saw - nejen brutalitou, ale především těmi šoky a převraty. Pamatuju si, že když jsem Saw viděla poprvé, byla jsem opravdu v šoku. A nějak tak podobně jsem se cítila i u Izolovaného. Fitzek si hraje s čtenáři, ale hlavně je NUTÍ UVAŽOVAT o příběhu, což je podle mě super, protože ne každý autor toto dovede. Pro mě jistá podobnost se Saw byla rozhodně plusem, protože Saw je jedinečný film a tímto bych Vám ho chtěla i doporučit - a nebo možná pokud se mezi Vámi najde někdo, komu se film líbil, tak rozhodně doporučuji i knihu Izolovaný! Mimochodem podle Izolovaného by byl báječný film.

Co se týká brutality, tak některé momenty mě tu dost překvapily, až jsem ne opravdu nečekala. Klacek v jednom tělním otvoru, brutální znásilňování (i nůžkami) a pár dalších "fajn" scén, ale i když jsou to naprosté hrůzy, Sebastian Fitzek je umí napsat s elegancí. Ano, zní to nelogicky, ale je to tak. I když píše velice mrazivé thrillery, stále si dokáže udržet důstojnost a míru. To na něm mám moc ráda. Dokáže šokovat, vyděsit - možná vlastně i znechutit - ale jen tak, jak to má být. A funguje to skvěle.

Pro mě bylo celkem dost velké překvapení, když jsem se dozvěděla, že Knižní klub končí s vydáváním knih od Fitzka. Dozvěděla jsem se, že neměl dobrou prodejnost, což mě tedy celkem dost rozhodilo. Podle mě se řadí k těm nejlepším autorům vůbec a absolutně nechci urážet nějaké knihy, které vychází - ale oproti některým je to opravdu nebe a dudy. Ale moc mile mě překvapilo, že se vydání ujalo nakladatelství Omega a ze sebe MOC doufám, že bude vydávat další a další jeho knihy, protože tento autor si to zaslouží ♥ Byla bych nejvíc nadšená, kdyby nakladatelství vydalo i jeho starší knihy, které v Česku zatím nevyšly - vím, to bych asi chtěla moc, ale ty knihy by si to zasloužily!

izolovaný
V Izolovaném jsou i moc sympatičtí hlavní hrdinové, což já mám ráda. Knížku jsem četla před nepříjemným zákrokem, hladová a musím říct, že jsem si nemohla vybrat lépe. Já zkrátka asi vždycky zhltnu Fitzkovy knihy a naprosto se do nich ponoří. Toto je můj autor a věřím, že by rozhodně oslovil i mnoho z Vás. Zkuste mu dát šanci! K tomu všemu je to Němec, což je příjemná změna - mimochodem z německých autorů je pro mě ten úplně nej - a věřte mi, že jeho knihách už kvůli těm geniálním převratům budete milovat!
izolovany_3D

Koroner Herzfeld najde v hlavě jedné zohavené mrtvoly telefonní číslo své dcery, která byla unesena. Únosce ukryl indicie k jejímu nalezení na ostrově, který je kvůli orkánu odříznut od pevniny. Herzfeld se snaží přesvědčit kreslířku Lindu, která na ostrově zůstala, aby podle jeho pokynů po telefonu provedla pitvu…

Sebastien Fitzek, jehož kniha Terapie sesadila v roce 2006 z pozice nejprodávanějšího titulu Šifru mistra Leonarda, přichází s novým thrillerem.