Recenze 4 krevní skupiny - Prevence nemocí cílenou výživou - James L. D´Adamo, Louise L. Hay (Markéta Kunzová)

2. 11. 2017
krevní skupiny

Zdravý život s A, B, AB, O ?

4 krevní skupiny: Prevence nemocí cílenou výživou- James L. D´Adamo, Allan Richards

Vést život, vybírat potraviny, sport dle krevních skupin? Takto ovlivňovat naše zdraví, vitalitu? Není to opět jeden z dalších super zaručených dietních návodů, jak se bez minimálního úsilí a snahy, zato s radikálním vyloučením některé základní složky výživy po určitou dobu, stát super štíhlý a zdravý? Rozhodně ne! Krevní skupiny A, B, AB a 0 věrohodnost a pravdivost názvu knihy zaručují, společně s jejím autorem.

James L. D´Adamo (1932- 2013) byl diplomovaným lékařem v oboru naturopatie. Drží prvenství v objevu léčebné souvislosti krevních skupin a výživy na lidský organismus. Vhodně zvolenou stravou k dané krevní skupině ovlivníme a upevníme své psychické i fyzické zdraví. Důsledným a  důkladným  poznáním, studiem charakteristiky každé krevní skupiny s její podskupinou se zabýval více než 50 let. Studia započal ve Spojených státech, pokračoval v Německu, Švýcarsku. Dosažené rozsáhlé znalosti uplatňoval ve své lékařské praxi. V ordinacích v Portsmouthu v New Hampshire a v kanadském Torontu. Část profesního života strávil i v New Yorku, Londýně, Montrealu, Antverpách i Chichuahu v Mexiku. Uzdravených pacientů jeho metodami se čítá na několik desítek tisíc. Nezměrné úsilí vkládal do osvěty, přijetí a uznání dokládaných faktů o krevních skupinách. Jejich využití v prevenci onemocnění vznikající z nevhodné stravy, nedostatku pohybu a celkového životního stylu doby 21. století. K tomu všemu mu byl nápomocen tým jeho kolegů, též odborných specialistů naturopatie. Ti nyní, krom svých ordinací, působí v institutu pro rozvoj přírodních terapií. Jeho zakladatelem, ředitelem nebyl nikdo jiný než James L. D´Adamo. Název institutu nese samozřejmě i nadále jeho jméno.

Již v roce 1980 mu byla vydána jeho prvotina Strava jednoho člověka ... je pro druhého jedem. Druhá kniha na sebe nenechala dlouho čekat. Zájem lidí trpící nemoci dneška (srdeční choroby, diabetes, rakovina, autonomní poruchy, ...) byl o ni opravdu veliký. Uzdravovat, neškodit - je a má být poselstvím každého skutečného lékaře! U Jamese L. D´Adama si můžeme být jistí, že tuto zcela zásadní filozofii medicíny naplňoval na 100%. Proto také nenechal poptávku dlouho bez náležité odezvy a roku 1989 spatřila světlo světa D´Adamova strava. Objasňovala téma krevních podskupin, Rh faktorů s  jejich terapeutickými účinky. Obsahovala i cíleně zkombinované jídelníčky vhodné pro nemocné s danou chorobou. Jablko nepadá daleko od stromu. Tak i syn následoval svého otce. Peter D´Adamo, též naturopat napsal knihu o krevních skupinách. Stravujte se podle své krevní skupiny. Další příspěvek z rodinného klanu D´Adamových. K rozšíření povědomí veřejnosti o významu vlivu krevních skupin na lidské zdraví. Každá prospěšná věc může být vzata za špatný konec. Jejich teorií i praktikovaných terapií se chopili a zneužili k obrazu svému, rádoby výživový odborníci. Vytvořili z nich jen další módní vlnu způsobu stravování. S dopadem účinků totožného rázu, jaký je u všech podobných a nesmyslných diet. Poškození již tak narušeného zdraví!

1000x1000px_fb_post_4_kr-evni_skupiny

Zodpovědnost! Pokud chce lékař, léčitel, terapeut nemocnému prospět, vždy by měl poznat pravou příčinu choroby. Dle této zásadní podmínky autor publikace vždy pracoval se svými pacienty. Netřeba medicínského vzdělání holistického směru k tomu, abychom šli jeho příkladem. Zodpovědnost, úcta, láska vůči svému tělu a zdraví učiní  toho nejpovolanějšího lékaře pro sebe z každého člověka. Sám sobě lékařem!

Prevence! Předcházení negativnímu. V případě volby životního stylu slovo klíčové. Zvolíte si aktivní s pevným zdravím, nebo pasivitou a nemocemi naplněný? Rozhodnutí ovlivňující přítomnost, budoucnost jednotlivce i celé lidské populace. Rodiče jdou navíc příkladem svým dětem. Předáváte jim zdravé stravovací návyky či ty špatné? Škoda je spáchána a to nejen na zdraví, daleko snadněji i rychleji. Ku prospěchu vedoucí, smysluplné činy vyžadují větší námahu, více času, píle a vytrvalosti! Vytrvalost! Nenechte se čímkoliv oslabit na cestě proměny člověka nemocného ve zdravého. Získáte zdraví, dar to nejcennější!

Pokud se rozhodneme přečtené informace, návody, rady, doporučované tipy vhodných potravin i ukázkových jídelníčků vzít si k tomu na pomoc, je již jen na vás. James L. D´Amado nic striktně nevnucuje, nezakazuje. Pouze radí a napomáhá snazšímu pochopení systému krevních skupin. Ač lidem v cévách koluje 1 typ ze 4, co člověk to originál. Tento reálný fakt berme při tom v potaz. Se stejnou měrou k jaké nabádá i autor publikace. Upravit si vše k obrazu svému. Nabídka je opravdu široká. Od výše zmíněných jídelníčků s doporučenými surovinami, vhodného životního stylu pro pro děti i dospělé, základů správných stravovacích návyků až po domácí léčbu běžných nemocí.

Ač se striktně nestravuji dle své krevní skupiny, knihu i přesto doporučuji. Minimálně k jejímu přečtení. Velká škoda nevyužít možnosti a šance, kterou jejímu čtenáři nabízí! Ruce pryč od stravy nabízené v obchodech, z krabiček fastfoodů, polotovarů. Současná průmyslově vyráběná, koncentrovaná barevná strava v pestrých obalech, nemá pranic společného se skutečným jídlem. Zahoďte, vyhněte se obloukem těmto provozovnám a nakupte si opravdové kvalitní a živé svými aktivními látkami (bílkovinami, tuky, sacharidy, minerály, stopovými prvky atd.) suroviny. Čerstvé ovoce, zeleninu, kvalitní ryby, mléčné výrobky bílé-neochucené, nejlépe fermentované (zakysané- jogurty, tvarohy, podmáslí, kefíry), polotučné sýry čerstvé i tvrdé s přirozeně vyšším obsahem vápníku- pozor však i soli, domácí čerstvá vejce a především luštěniny ve všech podobách. Pokud nemůžete žít bez masa, mějte na paměti a upřednostňujte vždy to z ověřených zdrojů. Není od věci vysledovat původ masa až k jeho místu porážky, zpracování. Nejlépe uděláte, pokud si masitý pokrm dopřejete opravdu jen příležitostně a to z tzv. šťastného zvířete. Chovaného s lidským přístupem, krmeným jeho přirozenou stravou. Nevykrmovaným opět chemickými látkami pro jeho rychlý růstový i váhový přírůstek. Trávení masa je pro náš metabolický systém tím nejtěžším kamenem, ležícím v žaludku nejdéle. Živiny si snadněji, nejen pro látkovou přeměnu, obstaráte stravou rostlinnou. Odlehčíte trávicímu systému i váze těla.

Budete se cítit i vypadat lépe. Upevníte a posílíte své zdraví. Čtěte, přemýšlejte a vyberte si dle svého!

Autorka recenze: Markéta Kunzová