Recenze Antistresové omalovánky Cizinka (Markéta Damková)

27. 3. 2016
cizinka omalovánky
Než skončí Velikonoce mám pro vás ještě jednu recenzi. Tentokrát trochu netradiční, protože se netýká ani divadla ani knihy. Aspoň ne v pravém smyslu slova...

Cizinka je poslední dobou nesmírně populární. Všichni čtou knížky nebo aspoň sledují seriál, v lepším případě obojí, a bylo proto jen otázkou času, kdy se někdo rozhodne tento příběh přiblížit fanouškům ještě dalším způsobem. Nakladatelství Omega, které celou sérii znovu vydává, se rozhodlo připravit si pro milovníky Claire a Jamieho malý bonus - antistresové omalovánky.
Upřímně doznávám, že jsem horečkou okolo Cizinky zcela nedotčená. Knihu jsem nikdy neměla v ruce, dokonce jsem neviděla ani jediný díl seriálu. Ale mám moc ráda omalovánky. Antistresové kreslení a vybarvování je poslední dobou ohromná móda, které jsem neunikla ani já, takže doma už mám mandaly a spojovačky. Cizinka je však něco trochu jiného a to hlavně v tom, že jednotlivé černobílé ilustrace vytvářejí příběh, který si čtenář může dotvořit za pomoci fantazie.

Omalovánky obsahují dohromady 45 obrázků od šesti ilustrátorů. Že mají kresby různé autory, je jasně patrné, protože jejich styl není jednotný. Zatímco některé obrázky jsou relativně jednoduché a sestávají z několika ostrých linií, jiné jsou do detailu propracované. Rozhodně je to k dobru věci, protože čtenáři se nabízí možnost vybrat si obrázek, který mu složitostí nejvíce vyhovuje. A určitě není třeba mít strach z komplikovaných ilustrací. Občas je to sice titěrná práce, ale určitě si s ní poradí i méně obratní malíři.

cizinka_omalovanky_3D
Ke každému obrázku je krátký doprovodný text. Jedná se o úryvky z knihy Cizinka, které mohou čtenáře navést na to, jak jednotlivé obrázky vybarvit, není to však žádné pevně dané pravidlo a každý si může zvolit barvy čistě podle své fantazie a klidně v rozporu s instrukcemi. Úryvky napomáhají především fanouškům zařadit si konkrétní ilustraci k situaci z knihy. A pro ty, co knižní předlohu neznají, je to dobrý způsob, jak se s příběhem seznámit a rozvážit si, jestli stojí za přečtení.

Nemám moc času a proto rozhodně není v mých silách vybarvit všechny obrázky, které omalovánka obsahuje, naráz. Navíc bych se tím ochudila o moment těšení se na chvíli, kdy zase vezmu do ruky barvičky. Takže prozatím jsem vybarvila dva obrázky. A protože mám slabost pro historické šaty, na obou ilustracích jsou právě ony. Pro první obrázek jsem zvolila kombinaci tyrkysové a malinové, pru druhý pak indigo se světle zelenou a fialovou. Jak vypadá výsledek, můžete posoudit sami.

cizinka_omalovanky_3D
Antistresové omalovánky Cizinka jsou pro fanoušky nezbytností, pro ostatní jednou z mnoha verzí kreslení, které se v poslední době nabízí. Pokud však před abstraktními motivy dáváte přednost postavám, místnostem či šatům, je Cizinka ta správná volba. Takže si nezapomeňte ořezat pastelky a vrhnout se na její ilustrace. Při kreslení si připomenete kouzelný příběh Claire a zároveň se báječně odreagujete. Je totiž vědecky prokázáno, že umělecká činnost zbavuje stresu. A to v našem hektickém, přetechnizovaném světě potřebujeme všichni.

Autorka recenze: Markéta Damková
cizinka_omalovanky_3D
cizinka_omalovanky_3D