Recenze Antistresové omalovánky : inspirativní zenové mandaly - Julia Snegireva (Jana Chaloupková)

10. 11. 2015
zenove_mandaly_3D
Dosáhněte vnitřní harmonie vybarvováním úžasných Antistresových omalovánek s meditativními mandalami. Každá z krásných a jedinečných omalovánek skýtá příležitost k odpočinku, relaxaci a objevování vašeho vlastního uměleckého nadání.
Recenze:
Tohle - je - poklad! Každý z nás má v sobě určitou kreativní, hravou část povahy, kterou mnohdy zanedbáváme a nevěnujeme jí dostatek pozornosti. Nezaslouží si ji snad? Nemáme na ni čas, nestavíme potřebu si odpočinout nad potřeby materiální a mnohdy ani nemůžeme. Ale občas se přece jen najde trocha času... a jak ji využít lépe než alternetivou, se kterou se poslední dobou na trhu roztrhl pytel? Antristresové omalovánky. Omalovánky pro dospělé. Zenové mandaly. Nezní to samo o sobě jako uklidňující, příjemná činnost, která má za úkol uspokojit jak naše kreativní já tak naši potřebu chvíle, ve které se vyhneme stresu tlačícímu na nás ze všech stran?
Mandaly
Nikdy nevíte, kam až Vás kreslení dostane. Zkuste se do něj ponořit, intuitivně vybírat barvy. Chcete mít všechno duhové nebo raději zvolíte pro každou mandalu jen dvě nebo tři barvy? Bude to kontrast nebo raději přecházíte plynule z jednoho odstínu do druhého? Nikdo Vám neurčuje, co máte dělat. Za úžasnou cenu je tu každá stránka jen a jen pro Vás a Vaši fantazii, aby smysluplně vyplnila Váš volný čas a nastolila trochu toho klidu v duši. Vřele doporučuji zvolit k vybarvování vhodnou hudbu, zapálit vonnou svíčku a... pak už zbývá jen sáhnout po pastelkách nebo fixech.
Oceňuji především to, že si můžete najít vlastní systém. Je Vám příjemnější vybarvovat zleva doprava nebo začínáte středem a končíte okraji? Napadlo mě, co všechno asi o nás už to, jak při práci postupujeme, musí vypovídat? I proto jsem si ke každé mandale začala dopisovat datum, kdy jsem ji vybarvila. Kdo ví, co mi to o mě samé za pár let prozradí... Třeba se pak dozvím, že v ten a ten den jsem byla veselá. V ten a ten den mi zase bylo smutno. Ostatně se říká, že nemáme nechávat mandaly nerozkreslené a to už proto, že do nich vkládáme určité pocity. Pokud bychom je nechaly rozkreslené několik dní, neustále od nich odcházeli a vraceli se, vznikne chaos. Pokud ne, získáváme jedinečnou možnost zaznamenat to, jak se právě cítíme, do knihy. Co víc si přát?
omalovánky
Jediné, co mohu knize vytknout, je - paradoxně - možnost mandaly vystřihovat. Je to sice pěkné, ale pokud to plánujete, prostoru je tak málo, že se Vám to nejspíš nepodaří. Ona "vodící čára," která vystřihování naznačuje, je příliš blízko hřbetu knihy. Na jednu stranu jsou i díky tomu mandaly opravdu velké (vybarvíte si tak jednu za den), na stranu druhou, budete-li se chtít opravdu řídit připravenou linií, budete muset použít malinké nůžky a nejspíš Vám to zabere pořádnou dobu. Jako adekvátní variantu bych zvolila podložení stránky něčím tenkým, ale zároveň pevným a ostrý nůž. Pak by byla vzdálenost "vodící čáry" od hřbetu knížky ideální. Osobně jsem ale zrovna tohle řešit nemusela, nemám v plánu nic vystřihávat. (Vystřihovat z knih je skoro jako svatokrádež, nezdá se Vám?)
omalovánky
Perfektní naopak je fakt, že i pokud by Vás už omrzely mandaly, připravila Vám OMEGA nepřeberné množství jiných "interaktivních knížek," jejichž příklady uvádí nejen na svých stránkách v nové kategorii Omalovánek, ale i na zadní straně knihy, kterou už mám doma.

Jak dlouho by Vám asi trvalo vybarvit je všechny?

Autorem recenze je: Jana Chaloupková