Recenze Čmeláci v srdci - Petra Hülsmann (Veronika Žáčková)

6. 11. 2015
Čmeláci v srdci. Román o lásce, který každou romantickou duši chytne za srdce. To je hned první věc, která mi přijde na mysl, když si vzpomenu na tuto úžasnou knihu. Hned na první pohled nás na této knize zaujme překrásná obálka a to, co se nachází uvnitř, je ještě lepší. Dostaneme příběh plný lásky, boje o místo v životě, ale také zklamání. Jednou prožíváme strmý pád dolů hlavní hrdinky Leny a poté zase úspěchy, kterých postupně dosahuje.

Čmeláci v srdci jsou o Leně, které se ze dne na den obrátí život vzhůru nohama. Z jejího snoubence se vyklube pořádný zrádce, Lena přichází o práci, a tak je nucená ve svém životě začít úplně pd nuly. Nastěhuje se ke své nejlepší kamarádce Juli, která žije s Leniným bratrem a jeho nejlepším kamarádem Benem. Ben a Lena si pořádně lezou na nervy už od dětství, kdy se poznali. Jsou naprostými protiklady, a proto mezi nimi vzniká spousta potyček, kdy se jeden s druhým neustále kočkují.

Lena bezradně hledá novou práci, aby si mohla najít své vlastní bydlení a nemusela nadále snášet otravného Bena. Jednoho dne Lena ale narazí na starý a omšelý antikvariát, který vlastní mrzutý Otto Jansen. Lena tak získává novou práci, která pro ni rozhodně není prácí snů. Chtěla by se věnovat PR, aby své rodině dokázala, že dokáže být úspěšnou a nezávislou ženou, stejně jako její sourozenci. To ale pro Lenu ni není vůbec snadné, protože je velice zbrklá a na co sáhne, to pokazí, proto také v knize vzniká spoustu vtipných situací, kdy s v Lenině životě stávají další a další katastrofy. A u spousty takových chvilek se vážně potrháte smíchy!
čmeláci v srdci
Hlavní hrdinka usiluje o vybudování svého nového já. Chce být sebevědomější, najít si pro sebe muže svých snů a zapomenout tak na zradu snoubence, který couvl těsně před svatbou. Setkává se s Janem, který sice pracuje jako barman, ale touží být spisovatelem a v něm vidí obrovskou perspektivu do budoucna. Proč se jí tedy pořád do života staví spolubydlící Ben, který jí tak leze na nervy? Neskrývají se v nich náhodou city, které chovají jeden ke druhému?

Důležitou postavou je také Otto Jansen, který se v antikvariátu po boku Leny postupně mění a odkrývá jí celou svou minulost a uvědomuje si, jaký poklad v Leně vlastně má. Leně se povede z ušmudlaného antikvariátu udělat nádherné knihkupectví. A Otto není jedinou postavou, která je v této knize důležitá. Také taxikář Knut, nejlepší kamarádka Juli, bratr Michel. Jsou to postavy, které příjemně dokreslují děj a vy si je rozhodně zamilujete!

Jak už je ze samotné recenze zřejmé, kniha se mi moc líbila a jednoho dne si ji rozhodně přečtu ještě jednou, protože mi od začátku do konce kouzlila úsměv na tváři. Je to úžasné odpočinkové čtení, kde budete hlavní hrdince Leně celou dobu držet palce, aby v životě dosáhla přesně toho, o čem sní a aby byla zase šťastná. Když budete tento román číst, budete mít chvílemi pocit, že hlavní hrdinka Lena je svou povahou a věčnou nerozhodností podobná samotné Bridget Jones. Už dlouho se mi nestalo, že bych knize neměla co vytknout. Ale tady vážně není jediné místo, které by mi nějak vadilo. Je to sice celé takové pohádkové, ale kdo by o něčem takovém tajně nesnil?
čmeláci v srdci
Román šikovné německé spisovatelky Petry Hülsmann tedy hodnotím plným počtem hvězdiček a určitě ji doporučuju!
Autor recenze: Veronika Žáčková