Recenze Čmeláci v srdci - Petra Hülsmannová (Pavla Krejčí)

15. 11. 2015
čmeláci v srdci
Stačí jediný okamžik a váš život se restartuje od samého počátku, aniž by jste měli šanci rozhodnout se o tom, kam se vaše cesta bude ubírat...  Jak tedy zatočit s nepřízní osudu, který se rozhodl mermomocí vytvářet jednu překážku za druhou?
Podobnou otázku si klade i Lena, žena na prahu třicítky. Před sebou má zářnou budoucnost po boku snoubence Simona, který se má za dva týdny stát jejím manželem. Co víc si přát? Lena ani po ničem jiném netouží, a proto ji ve snu nenapadlo, že jediným mrknutím oka udělá velkou otočku kolem zeměkoule, aby zjistila šokující pravdu, jež zamíchá všemi kartami schovanými pěkně v záloze.

V jednu chvíli se Lena vznáší na měkkém obláčku a v druhé stojí na hraně kruté pravdy a bolestivé skutečnosti. Její dosavadní život se sesype jako domeček z karet, bez šance nápravy či znovuvybudování. Lena tomu nemůže uvěřit, její snoubenec si našel jinou a ji opustil bez sebemenšího zaváhání jako nepotřebnou ošuntělou hračku. Vrcholící svatební přípravy jsou tak náhle utnuty pár kroků před cílem. Lena sbalí nejpotřebnější věci a naskočí do nejbližšího taxíku. Hlavou se jí honí spoustu otázek, přemýšlí, co se stalo, že její život nabral tak rapidních otáček. Taxikář Knut, energický a trochu podivínský chlapík, Leně moudře radí. „Hele, láska tě nesmí vodrovnat." Kdyby dokázala tak lehce zapomenout na své city, byla by to rada k nezaplacení...

I když má Lena pocit, že se už nic horšího stát nemůže, brzy se ujistí o opaku. Jedním nezdárným emailem, který pošle svým kolegyním, když na popud šéfa pracuje přesčas, si zavaří na problém, což nakonec vede k výpovědi. Opuštěná. Vyhozená. Příživnická. Tak by se dal Lenin dosavadní stav rekapitulovat. Ocitá se bez přítele, bez práce, tudíž i jakýchkoli finančních prostředků, bez střechy nad hlavou, aby se nakonec vtěsnala do bytu svého bratra, kde žije se svojí přítelkyní, Leninou nejlepší kamarádkou, a s druhem od dětství, Benem.

Ben - nesmírně sexy doktůrek, který Leně pije krev. Naprosto se liší vším, v co Lena věří a je na to zvyklá. Její posedlost čistotou se sráží s jeho nepořádností a ležérností. A jeho vztahy? Ben je typickým sukničkářem, který víc jak tři měsíce nevydržel s jednou ženou. Lena je jeho arogancí a volným životním stylem znechucena, ale proč ji tak nehorázně přitahuje? Jak by tak rozdílní lidé mohli mít něco společného, ačkoliv se znají téměř celý život? Nejen této nejasné otázce se snaží přijít na kloub...

Čmeláci v srdci. Krásný, romantický a nadějný název knihy, který skrývá omamný příběh s příchutí nektaru. Pod úžasnou a výraznou obálkou se ukrývá nepoznaný zážitek, který s bravurou Petra Hülsmannová stvořila. Svým stylem psaní a zajímavě plynulým dějem dokáže upoutat čtenářovu pozornost natolik, že musí otáčet jednu stránku za druhou, dokud se neocitne na samém konci. Bez onoho skvělého překladu bych si knihu tak neužívala! Všechna čest překladatelce.

čmeláci v srdci
Lena se již od začátku stala mou oblíbenou postavou, ačkoliv jsem chvílemi nadávala na její rozhodnutí, která sem tam učinila mimo můj rámec pochopení. Již podle anotace bylo jasné, že se její životní cestička střetne s tou Benovou, v tomto směru bylo lehké uhodnout vývoj děje, nicméně jsem napjatě očekávala, jak  bude jejich vztah postupovat do vyšších a vyšších etap. A má očekávání? Byla naplněna do každého puntíku! Už dlouho se mi nestalo, že bych byla do knihy tak zblázněná, že bych nevnímala čas, ale ocitla se kdesi v mimo prostoru, mimo realitu...

Čmeláci v srdci si mne získali svou citlivostí, vtipem i hloubkou přesahující hranici mezi nebem a zemí. Lenin příběh se mi dostal hluboko pod kůži, velkou ranou jako blesk zasáhl mé srdce, až jsem měla chvílemi dojem, že se zastaví a už nikdy divoce nezabuší. Jsem velice vděčná za to, že jsem se ke knize dostala a měla možnost si ji přečíst. Čtenářům bych ji bez sebemenšího pochybování doporučila. Pokud máte chuť na romantický příběh, který není obyčejnou slaďárnou, ale skrývá pod povrchem mnohem více, hoďte očko po Čmelácích v srdci!