Recenze Conan meč s Fénixem - Robert E. Howard (Pearl T.)

21. 2. 2014
Barbar Conan pocházel z hornaté a divoké Cimmerie. Již od mládí vynikal obrovskou silou a brzy se začal účastnitloupežných nájezdů na sousední státy. Během jednoho z nich padl do zajetí a tak začala jeho kariéra dobrodruha, který svým mečem dokázal rozvrátit trůny i těch nejmocnějších království. Postava odvážného Cimmeřana si okamžitě získala srdce čtenářů. Během svého života R. E. Howard napsal dvacet jedna conanovských příběhů, čtyři z nich ale vyšly až posmrtně. Jeho hrdina ovlivnil desítky fantasy autorů, kteří stále dopisují další a další kapitoly barbarské ságy.

Conan. Pro některé starý známý, pro některé úplná novinka. Nikdy jste o něm neslyšeli? Vážně? Nejvyšší čas to napravit. Pokud nevíte jak si jej představit, je to vládce Aqulionie. Zabil předchozího vládce a přivlastnil si trůn. Není divu, že se ho proto chtějí všichni zbavit. Nebo si ho můžete představit jako piráta. Nebo prostě jako zabijáka s ohromnou horou svalů, díky kterým je vlastně stále naživu.
ConanZamboula4a
Jelikož je to kniha povídková, zažijete hned několik Barbarových dobrodružství. Nečekejte žádné šílené zápletky, neuvěřitelné řešení situací nebo mazané strategie. Conan sází na svou sílu a je to vidět. Nezapomeňme na důležitou věc - kdo by to byl řekl, že Barbar věří v boha? Konkrétně je to bůh, kterého je lepší se bát. Kdo se nebojí....

Neméně známé díla s Conanem jsou také komiksy, seriály, filmy (kdo by si nevzpomněl na božského Arnolda, že?) i hry. Není divu, že se už řadí k naprosté klasice fantasy žánru. Nemusí to být sice to pravé pro všechny (třeba příznivci Stmívání jistě nadšeni nebudou), ale rozhodně byste si neměli nechat tuto knihu ujít. Nakladatelství Omega už má dokonce připravenou i další knihu. Howardův styl psaní je naprosto nezaměnitelný (cítíte to i z velmi povedeného překladu!), jednotlivé povídky vás naprosto pohltí a uvidíte, že si nakonec tohohle svalovce zamilujete. Přidejte k tomu fakt, že Conan už je z roku 1932 (také proto byl jeho největším konkurentem sám J.R.R.Tolkien) a musíte uznat, že je to prostě geniální.
conan_nova_3D
Autorem recenze je Pearl T., blog autorky najdete zde.