Recenze Deník fejsbukové matky - Lucie Nachtigallová (Dominika Tlapáková)

24. 4. 2016
Deník fejsbukové matky
Naskytla se mi příležitost přečíst si Deník fejsbukové matky ještě před jeho vydáním a vy si tedy s předstihem můžete přečíst mou recenzi.

"Maminko, mám rýmu.
Tady máš kapky a kákni mi do nosu."

Když mi nakladatelství Omega nabídlo Deník fejsbukové matky jako recenzní výtisk, nemohla jsem říct ne. Kdo by taky odmítl knihu zdarma? Rozhodně ne správnýknihomol. Rozhodla jsem se tedy o knize vyhledat nějaké bližší info a to, co jsem zjistila, mě celkem zaujalo. Dle anotace má tato kniha být unikátem a musím říct, že to také je - je totiž celá sestavená jen ze statusů z facebooku. Pravděpodobně to je jediná kniha na světě svého druhu. Autorkou je Lucie Nachtigallová, bývalá redaktorka televize Nova, současnosti máma na plný úvazek. Každý den ji obšťastňují dvojčata Viky a Fanda anejmladší Alžbětka.

"Ve školce si o mně musí myslet, že jsem zarytá komunistka. Dvojčata si oblíbila Macha a Šebestovou a tak paní učitelku oslovují soudružko učitelko."

Deník fejsbukové matky
Tato kniha nemá začátek ani konec. Ani žádnou dějovou linku. Tuto knihu můžete začít číst doslova odkudkoliv - od konce či od prostředka a nebo klasicky od začátku. Kniha je sestavená z každodenních humorných a někdy i ne až tak humorných příhod. Malé děti se totiž vyznačují tím, že jsou schopny každodenní situace, které jsou pro nás dospěláky běžné, vidět naprosto jinýma očima. Kniha je plná milých příhod, které vám rodinný život s dětmi, manželem a psem zajisté přinese. Já sama děti zatím ještě nemám, ale zato mám malého bratránka, kterému jsou 4 roky, takže jeho vtipné dotazy a komentáře zažívám z první ruky. Ale jednou budu podobné dotazy dostávat od svých dětí, takže se na to musím připravit.

"Mami, vyhoď tu růži, já se bojím, že mě vopíchá."

Taky to znáte, když jste myšlenkami někde jinde, někdo na vás mluví a vy naprosto bezmyšlenkovitě vše odkýváte? Při čtení této knihy se mi potvrdilo, že to tak mají v každé domácnosti. :)

Deník fejsbukové matky
Viky: "Maminko, můžeme mít závoje?
Já: "Jo, jo."
Viky: "A můžou být bílé?"
Já: "Jo, jo."
Viky: "A můžu si půjčit tvoje nůžky?"
Já: "Jo, jo."
Tak... a jsme bez záclon.

Když jsem knihu poprvé držela v ruce, můj první dojem byl, že mi připomínala učebnici do školy. Má totiž téměř totožný formát, jako většina učebnic pro střední školy, ale ten učebnicový pocit umocňoval křídový papír, z nějž je kniha svázaná. Ale jakmile knihu otevřete, hned vás ten pocit přejde - vždyť která učebnice by byla složena z facebookových statusů?

U čtení této knihy jsem se hodně nasmála, takže pokud nejradši čtete jako já před usnutím, tak po této knize nesahejte, ta vám totiž nedá spát, kvůli samému smíchu. :) Děkuji tedy nakladatelství Omega, že mi knihu nabídlo jako recenzní výtisk a mohla jsem si ho přečíst ještě před vydáním. Za originální zpracování knihy a pobavení, jež ve mně vyvolala, dávám 4 hvězdičky.

Autorka recenze: Dominika Tlapáková

Deník fejsbukové matky