Recenze Deník fejsbukové matky pokračuje - Lucie Nachtigallová (Sabina Huřťáková)

1. 2. 2017
Denik_fejsbukove_matky_pokracuje_3D
Nakladatelství Omega vydalo druhý díl očekávané knihy - neknihy, "Deník fejsbukové matky pokračuje..." Kniha složená ze samých statusů na oblíbené sociální síti vyšla poprvé v loňském roce a rozvířila velké vlny na knižním poli. Někdo z ní byl nadšený a někdo nechápal, co se na tomto počinu dá vůbec nazývat knihou. Já patřím rozhodně do té první kategorie a netrpělivě jsem očekávala vydání druhého dílu.

Recenze:
Lucie Nachtigalová je vzdělaná mladá žena a především maminka tří dětí. Dvojčat Fandy a Viktorky a menší Bětušky. Stránku s názvem Deník fejsbukové matky založila před lety, když byla ještě na mateřské dovolené a několik dní v týdnu si dopřávala chvilku klidu a odreagování psaním statusů o jejich rodině, o dětských lapáliích i jejích vlastních přešlapech. Díky tomu, že její statusy byly vtipné a dotýkaly se především spousty maminek, které na tom byly podobně jako právě Lucie, stala se stránka velmi oblíbenou. To vše vyvrcholilo v roce 2016, kdy Lucie Nachtigalová vydala poprvé tyto statusy knižně. Deník fejsbukové matky se stal velkým knižním hitem a díky tomu jsem tuto stránku i knihu samotnou zaregistrovala i já.

Když se mi dostal první díl do ruky, měla už jsem přečteno plno recenzí i hodnocení a věděla jsem, že ne každý je nadšený knihou vytvořenou ze samých statusů. Bohužel ti, kteří ji odsuzovali, ji vůbec nečetli. Zpravidla ji zahlédli v knihkupectví a hned si udělali obrázek, podle mého mylný. Deník fejsbukové matky totiž rozhodně stál za větší pozornost! Tehdy jsem to ještě nevěděla a proto jsem si ji nejprve půjčila z knihovny a otevřela, že jen nakouknu, o co jde. Asi je vám jasné, jak to dopadlo. U knihy jsem si užila příjemné vysmáté odpoledne a nadchla se natolik, že jsem si ihned musela stránku na facebooku přidat do oblíbených a s nadšením ji pravidelně sleduji a bavím se nad současnými zápisky.

Hned na začátek roku 2017 naplánovalo nakladatelství Omega vydání druhého dílu s názvem Deník fejsbukové matky pokračuje... Neváhala jsem a hned jsem si ho pořídila, abych se mohla začíst. Kniha s podtitulem "Pizduny všem!" - vysvětlení najdete právě v knize :), zahrnuje roky 2012, 2013 a 2014 a v závěru jsou ještě jako speciální přílohy uvedeny recepty na vanilkové rohlíčky, na rybí polévku a navíc návod na oblíbenou hru Lucie a jejích dětí - Krvavé koleno. Největší část přílohy obsahuje ukázku toho, čím se v současné době autorka živí a to je plánování výletů s různými atrakcemi, hádankami, pohádkovými bytostmi apod. Rodiče s dětmi si podle ní mohou naplánovat výlet a využít i jejího návodu na vyluštění tajenky.

dfm2
Právě v této knize kromě vtipných statusů sledujeme také přerod Lucie z matky na mateřské dovolené na matku podnikatelku. Využila toho, co je jí nejbližší a to je práce s lidmi, především s dětmi a pro děti a plánování her a výletů. Založila vlastní firmu, kde má na starost právě plánování, ale i samotný průběh těchto akcí a my sledujeme, jak se s tím vším sžívá a ještě k tomu bravurně zvládá roli matky a manželky.

Jestli něco na Lucii obdivuji, tak je to její elán a hravost, s jakou se dětem věnuje. A nejen těm svým, ale i dětem sousedů, kamarádů a kamarádům kamarádů...  Pokud bych se mohla na chvíli vrátit do dětství, chtěla byt být jejím dítětem. Žít s příběhy, pohádkami, starými řeckými bájemi, vydávat se po stopách Starých pověstí českých, nebo vyrazit na tajemnou výpravu za vonty do Stínadel. Mám pocit, že Lucie dokáže každý okamžik dětství svých potomků proměnit ve hru a usnadnit jim tak život i učení. Navíc je mi nesmírně sympatická tím, že má podobně zručného manžela, jako já. Taky vše přidělá až napodruhé a zanechá mnohem více vyvrtaných děr, než je potřeba. :)

dfm2a
Od této knihy samozřejmě nikdo neočekává hluboké filozofické myšlenky, silný příběh a výborně propracovaný charakter postav. Tohle je totiž život sám a autorka psala statusy podle toho, co se v jejím životě právě dělo. Někdy je dokládala fotografiemi, někdy obrázky svých dětí. V každém případě vydala další knihu, která bude blízká nejen rodičům, kteří si připomenou vtipné i úmorné okamžiky se svými potomky, ale jistě i bezdětným či těm, kteří už mají děti odrostlé. Zasmát se může každý a tato kniha je na dobrou náladu a odreagování jako dělaná.

Autorka recenze: Sabina Huřťáková
Hodnocení: 90%