Recenze Druhá dcera - Lauren Willig (Sabina novotná)

22. 3. 2016
Druhá dcera
Rachel Woodley vyrůstala s rodiči, kteří se navzdory své chudobě snažili žít na úrovni. Nyní pracuje ve Francii jako vychovatelka, když tu dostává zprávu, že její matka zemřela. Svíraná žalem se vrací zpátky do rodného městečka v Anglii, aby mohla vyklidit chalupu, v které matka žila. Při úklidu najde na výstřižku z Londýnského společenského časopisu fotografii svého otce, datovanou tři měsíce zpátky. Vždyť jí řekli, že její otec dávno zemřel! Ve skutečnosti je ale vlivným a váženým hrabětem a na fotografii mu po boku stojí jiná jeho dcera - ta legitimní. Z toho jasně vyplývá, že Rachel jeho legitimní dcerou není. Všechno, co si myslela, že ví o sobě a své minulosti, je lež! Dokonce i její jméno!

Rachel je stále ještě otřesena smrtí své matky a nyní navíc plná hněvu. Taková zrada! Pod falešnou identitou se přestěhuje do Londýna a rozhodne se proniknout mezi tamní zlatou mládež - mladé aristokraty, kteří "vymetají" jeden večírek za druhým. Její cíl je jasný - odhalit otcovu proradnost a zničit pohádkový svět, ve kterém žije s její nevlastní sestrou. Brzy se však objeví dva zádrhely: Rachel zjistí, že její nevlastní sestra Olivia nemá vůbec snadný život a začne k ní chovat sympatie. Co je však horší, Rachel se možná zamilovala do Oliviina snoubence…

Děj se odehrává v Anglii po roce 1920..

Rachel Woodleyová je mladá, sympatická vychovatelka ve Francii, která se stará o děti jedné vévodkyně. Jednoho dne obdrží telegram se slovy, že je její maminka vážně nemocná. Ihned se za ní chce rozjet, ale její živitelka ji odmítne pustit, tak je Rachel nucena podat výpověd. Bohužel ale domů dorazí pozdě a nachází jen svou kamarádku z dětstvtí - Alici, která o její maminku pečovala s tím, že zemřela. Rachel je zoufalá. Přišla o práci, její tatínek zemřel když jí byly čtyři roky, odjel na výpravu, ze které se už nevrátil.. Teď přišla o matku, a domek, ve kterém vyrůstala, chce majitel ihned zpět. Rachel je zoufalá a když si lehne k mamince do postele, nalezne tam novinovou stranu, na které je muž, který vypadá přesně jako její otec. Když se vydá za svým strýčkem, nečeká, že se skutečně dozví, že její otec žije a ještě ke všemu, že je to hrabě Ardmore. Šokovaná Rachel cítí obrovskou zlost, o to víc, když na té fotografii je se svou dcerou.

Rozhodne se pomstít, a v jejím plánu jí podporuje mladý novinář Simon, kterého náhodně poznala u strýčka. Ten ji ubytuje v domě své matky, dá jí šaty své sestry, nechá jí změnit image, aby se ve smetánce, kde se pohybuje její otec, splynula s okolím. Rachel pod novým jménem, Vera Mortonová, se pomalu seznamuje nejen s lidmi z vyšší třídy, ale také se spřátelí s citlivou Cece, poznává svou sestru Olivii a nakonec i svého otce... Dotáhne plán do konce a pomstí se?

POSTAVY:
Rachel - vychovatelka, která v momentě, kdy přišla o vše, zjišťuje, že její otec celá léta žil a měl vlastní rodinu
SImon - novinář, který Rachelinin plán na pomstu prakticky vymyslel
Cece - kamarádka Rachel/Very, milá dívka z bohaté rodiny
Olivia - poloviční sestra Rachel svůj život neměla vůbec lehký

OBÁLKA:
Obálka od Omegy je jednoduše nádherná! Opravdu se jim velmi povedla a ta modrá je úžasná. Další plus, které mají knihy od Omegy je ta skvělá záložka.

druhá dcera
MOJE HODNOCENÍ:

Když jsem začala knihu číst, myslela jsem, že je kniha ze současnosti, ale brzy jsem prozřela. Námět knihy mě velmi zaujal a já se s nadšením pustila do knihy. Rachel mi bylo od začátku velmi líto. Na začátku to bylo plaché děvče, ale postupně se správně otrkala. První strany knihy mi vzdáleně připomněli Janu Eyrovou. Začátek je velmi svižný, brzy se seznamujeme se všemi hlavními postavami, kterých není zrovna málo. Poznáváme svět vyšší třídy. Rachel se během příběhu doslova mění před očima, poznává prostředí, ve kterém měla žít a uvědomuje si, jak málo stačilo k tomu, aby žila zcela jiný život.

Postava Simona mi byla velmi sympatická a je pravda, že jsem v některých ohledech netušila, zda je to kladná nebo záporná postava. Závěr knihy mi přišel velmi uspěchaný, což je škoda, protože kniha se mi jinak velmi líbila a rozhodně se přidává mezi mé oblíbené. Závěr byl napínavý a já se od posledních stran nemohla vůbec odtrhnout.

Co se týče romantické linky příběhu, ten nebyl prvořadý, v knize šlo zejména o mezilidské vztahy a hlavně o Rachel. Tato mladá dáma si vytrpěla opravdu hodně a rozhodně si zaslouží Vaši pozornost.

Hodnocení: 90%

Autorka recenze: Novotná Sabina