Recenze Druhá dcera - Lauren Willig (Veronika Žáčková)

1. 2. 2016
Přináším vám další recenzi, tentorkát na knihu s názvem Druhá dcera od Lauren Willig. Tentokrát se nebude jednat o recenzi plnou superlativ, protože jsem na této knize shledala spoustu věcí, které se mi osobně nelíbily a kazily mi celý dojem z tohoto literárního díla.

Anotace: Rachel Woodley vyrůstala s rodiči, kteří se navzdory své chudobě snažili žít na úrovni. Nyní pracuje ve Francii jako vychovatelka. Jednoho dne dostává zprávu, že její matka zemřela, a svíraná žalem se vrací zpátky do rodného městečka v Anglii, aby mohla vyklidit chalupu, v které matka žila. Při úklidu najde na výstřižku z londýnského společenského časopisu fotografii svého otce, datovanou tři měsíce zpátky. Ale vždyť jí řekli, že její otec dávno zemřel!

druhá dcera
Recenze: Příběh začíná tím, že Rachel Woodleyová je vychovatelkou ve Francii u jedné hraběcí rodiny. Dostává telegram, který oznamuje nemoc její matky, a tak se rozhodne vydat se do své rodné vesničky v Anglii, aby jí pomohla překonat těžký zdravotní stav. Nestihne však přijet včas a musí se smířit se smrtí své milované matky. Pod matčiným polštářem nachází výstřižek z novin, kde spatří svého otce, o kterém si myslela, že je mrtvý od jejích čtyř let. Rachel chce zjsitit, co to má všechno znamenat, a proto se vydává do Oxfordu za svým strýčkem Davidem, aby zjistila pravdu.

U svého strýce se setkává se Simonem Montfortem, který Rachel pomůže, aby zjistila všechno o svém otci, který je ve skutečnosti hrabětem. Dochází k proměně chudé a prosté Rachel v zámožnou Veru Mertonovou. Rachel se postupně dozvídá o všech tajemstvích, která změní její život. Setká se Rachel se svým otcem? Objeví svou sestru, o které se dozvěděla až po nalezení útržku z novin? Kdo si získá její srdce?

Jedná se o odpočinkový román, který neurazí, ale ani nenadchne. Na celé této knize mě mrzelo, jak je nedomyšlená. Tolik věcí bylo nereálných. Rachel se během jednoho večera dokázala zařadit mezi zlatou mládež, i když ji nikdo dřív nespatřil. Vymyšlená identita této hlavní hrdince tedy prošla lusknutím prstu. Milostná zápletka je také celá taková zvláštní a jednání jednotlivých osob je někdy emocionálně přes čáru.

Ale abych nebyla jen kritická, moc se mi líbila atmosféra Londýna kolem roku 1930, která byla skvěle popsána a čtenář tak měl chvílemi pocit, jako by se ocitl v jeho uličkách a v sídlech tehdejší smetánky. Také se mi moc líbilo, jak byla Rachel průbojná a šla si za svým.

Když se na tento román budete dívat jako na pohádku, u které si odpočinete, určitě se vám bude moc líbit. Já jsem náročnější čtenář, proto této knize nemohu dát pět hvězdiček. Věřím ale, že si Druhá dcera i tak získá spoustu příznivců.

O autorce: Lauren Willig se narodila v roce 1977 ve Filadelfii. Studovala historii na Yaleově univerzitě a také práva na Harvardu. Po ukončení vysoké školy pracovala v renomované právnické firmě s dvousetletou historií Cravath, Swaine & Moore, ale po nějakém čase se rozhodla plně věnovat literární tvorbě. První knihu vydala v osmnácti letech a odstartovala jí zatím dvanáctidílnou sérii Pink Carnation. Kromě tohoto cyklu vydala i několik samostatných příběhů, z nichž nejznámější jsou romány Ashfordská aféra a Druhá dcera. Lauren Willig je nositelkou několika prestižních literárních ocenění.

Autorem recenze je: Veronika Žáčková