Recenze Jak se točí Cizinka - Tara Bennet (Marie Střeštíková )

24. 11. 2017
Jak se toci Cizinka
Cizinku považuju za jeden z nejlepších romanticko-historických seriálů vůbec. Zamilovala jsem se již od první epizody a nedočkavě jsem čekala na další díl, nové osudy Claire a Jaimeho, hltala jsem každou scénu, nasmála se nebo jsem u tohoto vynikajícího seriálu také vybrečela potoky slz. Takže když jsem se dozvěděla, že bude vycházet průvodce seriálem, zajásala jsem, ráda se vždy dozvím více o svých oblíbených seriálech či filmech, proto mám také dost různých filmových průvodců, no a Cizinka nesměla chybět.

Průvodce je jedním slovem dokonalý. Nejen, že je doplněn krásnými fotkami, ale také se dozvíte více o svých oblíbených hrdinech, hercích, lokacích a třeba také hudbě, která je u tohoto seriálu velmi povedená. Já osobně naprosto miluju úvodní znělku - píseň Skye Boat Song a vždy si ji při sledování zpívám, je vážně nádherná.

"Sing me a song of a lass that is gone...
... say, could that lass be I."

Hned na úvod nás čeká předmluva od autorky knižní předlohy seriálu Diany Gabaldon, která nám ve stručnosti popíše, jaká byla Cizinčina cesta ze stránek papíru na televizní obrazovky a že ta cesta byla opravdu dlouhá. Diana se také zmiňuje o tom šílenství, které začalo obsazením Sama Heughana do role Jaimeho, což mi přišlo docela vtipné a přiznejme… i my jsme propadli kouzlu toho zrzavého Skota.

Na dalších stránkách se dozvíme více o počátcích natáčení a také o psaní scénářů a natáčecích týmech. Zajímavá mi přišla kapitola o castingu, kde castingová režisérka Suzanne Smithová hovoří o tom, že chtěla, aby byl casting co nejvíce autentický, tedy dá se říct "skotský" a také, že byla ráda, že ji bylo umožněno obsazovat nepříliš známé herce. Také se zmiňuje o tom, jak těžké bylo najít tu pravou Claire, a dokonce měli tendence se na to úplně "vykašlat." Nakonec, jak sami víme, to dobře dopadlo, protože pár týdnů před samotným začátkem natáčení našli tu pravou.

Krásná byla kapitola o lokacích, kde se dozvíme více o Skotsku, jeho krajině a také o historických a chráněných památkách. Kapitola je také doplněna o krásné obrázky hradu, krajiny, a dokonce malé mapičky, která nám také zobrazuje nejdůležitější místa ze seriálu.

214536bfa5_104661270_o2
Obrázky a fotky jsou tu vážně nádherné. Dozvíme se také něco o dekoracích a výpravě seriálu. Pokud seriál sledujete, musíte uznat, že vše je velmi povedené a hlavně realistické. Což je pro mě další z důvodů, proč mám seriál tak ráda.

Samotná kapitola je také věnována hudbě a znělce, o čemž jsem se již zmiňovala. V kapitole jsou také popsány změny úvodní znělky, které nastaly ve druhé řadě seriálu, kde jsme se vypravili do Francie. Samozřejmě si také počteme rozhovory s herci, kteří se vyjadřují nejen k seriálu, natáčení, ale také rozebírají postavu, kterou v seriálu ztvárňují.

Co se mi na knize ale nejvíce ze všeho líbí, jsou rozbory jednotlivých epizod prvních dvou řad seriálu. Každá epizoda je zde velmi podrobně rozebrána, vyjadřují se k ní tvůrci, ale také samotní herci, kteří se vyjadřují jak přímo v textu, tak jsou jim věnovány i malé rámečky, které jsou po různu umístěny téměř na každé stránce. Každé vyprávění k jednotlivým epizodám je také navíc doplněno o fotky, ať už přímo ze seriálu, nebo z natáčení.

Za sebe mohu tedy na závěr říct, že jsem z knížky nadšená a snad hodinu jsem se kochala krásnými fotkami a také jsem se dozvěděla plno nových zajímavých a vtipných informací z natáčení. Průvodce rozhodně doporučím každé fanynce a fanouškovi seriálu. Tenhle skvost nesmí v knihovničce chybět.

Knížka také obsahovala malý letáček, kde jsou informace o vydání dalších knih od Diany Gabaldon.

a416633c86_104661272_o2
d4fd8145a2_104661274_o2