Recenze Moje pouliční kuchyně - Jennifer Joyce (Cooking with Šůša)

1. 10. 2016
Dnes jsem si pro vás připravila další recenzi. Tentokrát se podíváme na novou kuchařku s názvem Moje pouliční kuchyně, která nedávno vyšla v nakladatelství Omega.

IMG_7620a
Autorkou kuchařky je americká food stylistka Jennifer Joyceová, která začínala svou kariéru v kavárně v londýnské čtvrti Notthing Hill. Nyní je na volné noze, věnuje se tvorbě receptů a píše články pro významný magazín BBC Good Food (http://www.bbcgoodfood.com). Jennifer pořádá v Londýně kurzy vaření a byla také hostem v mnoha britských a amerických televizních pořadech. Moje pouliční kuchyně je její desátá kniha.

IMG_7737
IMG_7736
Pouliční jídlo je v dnešní hektické době velmi populární. Už to není ale jen o párcích v rohlíku nebo klobásách. Pouliční jídlo je rychlé, plné chuti a většinou i snadné na přípravu. Uchvacuje nás tím, jak je křupavé, sladké, slané nebo kyselé. Vyjet o dovolené do zahraničí a ochutnat tamní speciality je ten nejlepší způsob, jak se ponořit do kultury země. Návrat po dovolené domů je ovšem po tak vzrušujícím dobrodružství vždy těžký. Proto vznikla Moje pouliční kuchyně, se kterou si můžete domov naplnit vůněmi z cest.

IMG_7735
Kniha je výsledkem desítek let cestování do dvaceti čtyř zemí světa. Nejsou to jen jídla z pouličních stánků a tržišť, ale pokrmy ze samého srdce každého regionu, navíc s čerstvými saláty, přílohami a zákusky. Rozpoznat příchutě pouličního jídla může být někdy těžké, zvlášť když se skládá z mnoha ingrediencí a je náročné na přípravu. Jennifer proto vytvořila zdravější a chutnější varianty, aniž by musela ubírat na autentičnosti. Za přípravou receptů stojí více než dva roky testování, takže jsou jednoduché a zvládne je opravdu každý.

IMG_7734
HODNOCENÍ

Kuchařka obsahuje 150 receptů seřazených v jednotlivých kapitolách podle zemí. Prostřednictvím receptů tak můžete navštívit například Ameriku, Mexiko, Čínu a Taiwan, Japonsko nebo Indii. Porce jídel jsou vydatné a většina receptů vystačí pro čtyři až šest lidí. Jídla jsou snadná na přípravu a jejich příprava vám nezabere více než hodinu. Menší problém bude možná se surovinami. V knize je použita spousta netradičních ingrediencí, které v obchodě asi jen tak neseženete. Při troše fantazie se ale dají nahradit a jídlo bude určitě skvělé i tak. Samozřejmě nechybí ani nádherné fotografie, u kterých se vám budou sbíhat sliny. O ty se postaral profesionální fotograf Jean Cazals.

IMG_7732
Pokud tedy milujete jednoduché jídlo, netradiční a exotické chutě nebo se jen chcete svým kuchařským uměním blýsknout před přáteli, je tahle kniha jako stvořená pro vás.

IMG_7728

Jennifer Joyceová je úspěšnou autorkou a food stylistkou. Americká rodačka, která už víc než dvacet let žije ve Spojeném království, začínala kariéru v kavárně v londýnské čtvrti Notting Hill. Nyní je na volné noze, vytváří recepty a píše i pro tak významný magazín, jako BBC Good Food. Jennifer pořádá v Londýně kurzy vaření a byla hostem v mnoha britských a amerických televizních pořadech.

Moje pouliční kuchyně je její desátá kniha. Obsahuje exkluzivní výběr jednoduchých a přesto výjimečných pouličních jídel z dvaceti čtyř zemí, seřazených do zeměpisných kapitol. Sbírka 150 jedinečných receptů obsahuje například návod na peruánský ceviche, mexické tacos, americké burgery, indické kari, řecké souvlaki a nudlové asijské polévky – už po přečtení se vám budou sbíhat sliny. Chytré nápady a triky vám pak umožní využít co nejefektivněji čas a zároveň si vaření užít.

Nejslavnější chutě celého světa snadno a rychle.