Recenze Mořeplavec - Diana Gabaldon (Zuzana Adámková)

24. 11. 2017
Moreplavec_3D new
Kniha Mořeplavec je třetí díl série Cizinka. První díl se jmenuje Cizinka, druhý díl Vážka v jantaru. Na konci druhého dílu nechala autorka Diana Gabaldon čtenáře v očekávání. Na začátku bitvy u Cullodenu učinil Jamie Fraser svoje životní rozhodnutí, musel se vzdát milované ženy Claire a nenarozeného dítěte. Svoji lásku doprovodil ke kamenům na Craigh na Dun a s bolestí v srdce dal sbohem jejich společné budoucnosti. Claire prošla kameny do své doby a Jamie se vrátil na vřesoviště bojovat za svůj lid.
Claire se narodila dcera Brianna a svůj život spojila opět se svým bývalým manželem Frankem. Společně se odstěhovali do Bostonu a začali nový život. Claire však na svého skotského muže nikdy nezapomněla. Po 20ti letech a smrti Franka se Claire s dcerou vracejí do Skotska na pohřeb rodinného přítele. Brianna objevuje informace o jejím skutečném otci a tak musí Claire s pravdou ven. Vše zní jako sci-fi pohádka, ale po nastalých událostech Brianna pochopí, že jí matka nelhala. Opravdu je dcerou skotského bojovníka. Do dění se zapojuje Rodger, který zjistí, že Jamie nezemřel v bitvě u Cullodenu. Claire se rozhodne vrátit! Takhle skončil druhý díl Vážka v jantaru.

,Kdo jednou příběh Claire a Jamieho okusí, ten další díly přečíst si musí." říkám kamarádkám.
Když jsem se dozvěděla, že příběh má pokračování, musela jsem ho mít! Z knihy mám obrovskou radost. Moc se mi líbí, že se prodává zabalená ve folii, takže není nijak porušená obálka a není ,,osahaná.“ Ráda bych pochválila volbu titulní fotografii, která bravurně vystihuje situaci hlavních hrdinů. Přestože má kniha přes tisíc stran, vůbec mi to nevadí.

1920x1080px_slide_kino_Moreplavec

Do knihy jsem se začetla hned první večer, co mi přišla poštou domů. První kapitoly jsou věnované osudům hlavních hrdinů samostatně. Jamie zažívá velice náročné období. Ztratil svoji lásku, dítě a teď i svobodu. Přestože ani nečekal, že přežije, stalo se. Nyní se musí poprat s náročnou situací a přežít.

Claire se v Bostonu musí vypořádat se vzpomínkami. Každý den vidí svoji dceru Briannu s ryšavými vlasy a rysy Jamiho. K tomu její muž Frank. Kvůli němu potlačuje minulost a snaží se hledět kupředu. Buduje si svoji kariéru lékařky, chirurga. Prvním krokem je nástup na univerzitu, kde je tak trochu vyvrhel. Žena a lékařka? To snad ne! Naštěstí není sama, je tu student černé pleti Joe, kterého ostatní spolužáci mezi sebe také nepřijmou. Ideální spojení pro přátelství, nemyslíte?

Po 20ti letech se Claire vrací do Skotska a zjišťuje, že je její láska prežila bitvu u Cullodenu. Udělá vše proto, aby ho našla. Odpověď na její otázku: Kde se Jamie nachází? přináší Roger mladý historik. Nyní nastává další Claiřino životní rozhodnutí. Vydat se do minulosti a opustit přítomnost a budoucnost s Briannou? Bree ji s jejím rozhodnutím pomůže a doufá, že bude její matka šťastná.

Claire je připravena odejít, vše potřebné má nachystané. Naposledy se loučí s bolesti v srdci s dcerou a vydává se ke kamenům. Je odhodlaná najít svého manžela. Po nekonečně dlouhé době se shledávají. Jejich osud však není protkaný růžovou nití. Společně se musejí vydat na dlouhou plavbu, aby zachránili synovce Iana a získali poklad.

Moje hodnocení

Myslím, že není potřeba prozrazovat další detaily příběhu a kazit t překvapení čtenářům. Já jsem velikou fanynkou Diany Gabaldon její knihy miluji. Mají silné příběhy, jsou poutavé, nechybí vášeň a láska. Napínavé scény čtenáře připoutají do křesla na několik hodin. Díky jejím příběhům se dostávám do pro mě vzdálených koutů světa. Mohu se na chvíli odpoutat od reality všedních dnů a prožívat osud mých oblíbených hrdinů. Knihy mohu všemi deseti doporučit. Už se těším na další pokračování.

„STRHUJÍCÍ… ODVÁŽNÉ… VZRUŠUJÍCÍ… Gabaldon mistrovsky splétá vlny… záblesky… přechází různá časová období, aniž by její příběh ztrácel na přehlednosti.“Locus

Autorka recenze: Zuzana Adámková