Recenze Nejchladnější dívka ve Městě Chladu - Holly Black (Michaela Rubášová)

25. 4. 2017
nejchladnejsi_divka_ve_meste_chladu_3D
Recenze knihy:

Když se Tana narodila nebyl její svět ještě tolik nebezpečný nebo se o tom ještě tolik nevědělo... Její první seznámení s "chladnými" proběhlo paradoxně u ní doma. Pod střechou, kde se narodila, kde byla hýčkána a opečovávána rodiči. Nikdo z nich netušil, že se jedním "z nich" stane právě Tanina matka, která uštědří Taně její první jizvu od krvelačných tesáků...

Být chladným - být upírem je v Tanině současném světě běžnou věcí. Už to není žádné tajemství. Lidé po setmění nevycházejí z domu, pro případ, že by se ve městech vyskytovali neodchycení upíři. Ti jsou totiž izolováni ve městech chladu, kterých je po světě celkem 5. Jenže znáte to, žádná izolace není stoprocentní. Stačí jen jedna malá neopatrnost a neštěstí je na světě. Bylo tomu i ten večer na večírku, kdy se Tana probudila zkroucená ve vaně a v domě vládl překvapivě mrtvolný klid...

nejchladnejsi_divka_ve_meste_chladu_3D
 Stačí jedno jediné kousnutí a můžete se nakazit. Jsou evidovány některé případy, kdy se jedinec po kousnutí nenakazil nebo se dokázal po proměně i vyléčit. Imunita některých lidí je silnější... nebo se zde možná může mluvit i o štěstí. Tana jedno kousnutí přežila, aniž by se nakazila. Bylo tomu v dětství, kdy uvěřila prosící matce, která byla již několik týdnů zavřená ve sklepení, aby se z nákazy vyléčila. Nikdy by své dcerce neublížila. Ale i přesto, že její matka strávila ve sklepě už řadu týdnů, její tělo vyléčeno nebylo a Tanu okamžitě napadla, ta se ovšem z kousnutí zotavila a chladná nákaza se u ní neprojevila. Bude mít ovšem štěstí i tentokrát?

Tana se po probuzení na večírku dostane do potíží. Není totiž jediná, kdo na večírku přežil. Aidan je její bývalý přítel, najde ho spoutaného a pokousaného na posteli a kousek od něj bude v řetězech spoutaný jeden z chladných. Sama neví co jí to popadlo, ale její ochranitelský pud jí velí zachránit oba chlapce i když jí bude hrozit bezprostřední nebezpečí. Tana, upíří chlapec se zvláštním chováním a ještě zcela neproměněný Aidan. Jeden člověk a dvě krvelačné a nekontrolovatelné bytosti. Můžeme vyrazit na cestu do města chladu...

Proč se Tana rozhodla zachránit oba chlapce a co je přimělo vyrazit právě do města chladu, to se dozvíte v příběhu, který je natolik čtivý a napínavý, že jej nebudete moci odložit. Kniha je sice spíše vhodná pro mladší čtenáře a já jsem to dost pociťovala, ale i přesto jsem si její čtení užila.

Můj dojem:

Nejprve musím vypíchnout neskutečně dokonalou obálku knihy. Je prostě krásná a po otevření knihy budete nadšení také. Líbí se mi, když nejsou kapitoly jen fádně označené. Zde máte na začátku každé citát týkající se z různých hledisek toho, co je v knize nejdůležitější - smrti! Skvěle vystihující a doplňující!

Není žádným tajemství, že tato kniha je klasická upířina, jenže! Ona není zase až tak klasická, jak by se dalo očekávat. Je v celku originální a hlavně velmi čtivá.

I přesto, že jsem byla v podstatě spokojená, tak ale musím říci, že jsem čekala maličko víc. Celkový dojem mi asi kazilo hlavně to, že jsem z knihy pociťovala zaškatulkování do nižší věkové kategorie, protože já bych klidně knihu snesla ještě o něco více "šťavnatou". Ale vůbec nevadí. Holly Black je velmi dobrou autorkou a je znát, že si s příběhem hodně vyhrála. Veškerý popis a vykreslení postav - na výbornou. Popis míst a hlavně města - super! Z této knihy je prostě znát, že autorka opravdu věděla o čem chce a bude psát a zdárně svou knihu dovedla do smysluplného konce.

nejchladnejsi_divka_ve_meste_chladu_3D
 Kniha obsahuje 39 kapitol, ve kterých společně s hlavní hrdinkou Tanou čelíme nejen zlu, ale i samotným vnitřním pocitům jednotlivců. Je to jeden velký boj se sebou samým i s ostatními. Nejchladnější dívku vřele doporučuji a to zejména mladším čtenářům, které jednoznačně uspokojí a obohatí. Tento originální upíří kousek prostě musí mít každý fanoušek tohoto žánru!