Recenze Pět neděl v balóně - Jules Verne (Sára Kopalová)

16. 7. 2015
pet_nedel_v_balone_3D
Anotace: Pět neděl v balóně patří mezi nejklasičtější dobrodružnou literaturu všech dob. Tři hrdinové se rozhodnou přeletět africký kontinent a odhalit tak tajemství, která se před vědou skrývala několik tisíc let. Ačkoliv byl román Verneovou prvotinou, ihned po vydání se stal bestsellerem.

Vše začíná tím, že královská zeměpisná společnost nabízí prostředky na objevitelskou výpravu, jejímž cílem by bylo zmapování pár míst v Africe. Sejde se mnoho zapálených dobrodruhů a vynálezců, a kdo ví, kdo ještě, kteří předvádějí své návrhy, jak prozkoumat neprobádaná území rovníkové Afriky. Nakonec získá tuto jedinečnou nabídku doktor Samuel Fergusson, který zamýšlí přeletět Afriku od východu na západ v baloně, který sestrojí. Samuel si jako členy své posádky bere své známé, Dicka Kennedyho a sluhu Joea. Jejich výprava začíná na ostrově Zanzibar, odkud jejich balon Viktorie, který pojmenovali na počest královny Viktorie, začíná svou pouť. Čeká je dlouhá cesta, která nebude jednoduchá a vůbec ne snadná, ale stateční dobrodruhové se nevzdávají a stále pokračují dále.
Jules Verne
Hlavními hrdiny příběhu jsou doktor Samuel Fergusson, jeho přítel Dick Kennedy a sluha Joe. Tedy tříčlenná posádka balonu Viktoria. Z této trojice jsem si nejvíce oblíbila sluhu Joea. Neříkám, že jsem neměla ráda všechny, ale právě Joe se postaral o tu vtipnou stránku knihy, kdežto Samuel a Dick o tu akčnější, dobrodružnější, jako ty chvíle, které si mne získaly nejvíce, což byly momenty jako útok hejna supů nebo nečekaná návštěva slona, který následně táhne balon Viktorii africkým pralesem.
O knize Pět neděl v baloně od známého autora Julese Verna jsem se dozvěděla díky jejímu novému kabátku. O autorovi Julesu Vernovi jsem se učili již ve škole a podle jeho knih vzniklo již tolik známých filmových zpracování, až je nemožné tohoto autora neznat. Původně mne zaujala jinačí kniha, ale dobrodružství o přeletění Afriky za pět neděl? Nedokázala jsem odolat.

Během čtení jsem měla s knihou menší problémy. Špatně se mi četly části, kde autor popisoval, kdo všechno dorazil ke královské zeměpisné společnosti, zkoušet svoji šanci, a nebo také celé kapitoly, ve kterých autor popisoval motor a funkce. Mimo toho jsem žádné problémy neměla, čtení jsem si užívala, všechno to dobrodružství a napětí. Rozhodně po této zkušenosti nad autorem a jeho dalšími knihami nezanevřu. Ráda bych si přečetla všechny knihy od tohoto autora, kterému se dostalo za jeho knihy mnohá uznání. Nakonec si ode mne kniha Pět neděl v baloně odnáší pěkné čtyři hvězdičky. Věřím tomu, že autorovi další knihy budou jen lepší a lepší.

Autorem recenze je Sára Kopalová.