Recenze Poppy Day - Amanda Prowse (Lucie Klarnerová)

12. 8. 2016
1200-poppy-day-serie-neni-vetsi-lasky

Co byste obětovala, aby se váš miláček vrátil domů?

Od té doby, co si kadeřnice Poppy Day vzala svého miláčka Marta, byli spolu šťastní. Nyní je Mart na misi v Afghánistánu a Poppy počítá každý den, až se vrátí domů. Avšak jednoho dne zaklepou na její dveře neznámí lidé a její svět se zhroutí. Mart byl vzat jako rukojmí a pro armádu je příliš nebezpečné, aby se ho pokusili zachránit. Poppy je odhodlána přivést ho domů sama. Ale brzy bude stát před nejtěžší otázkou svého života: není cena za záchranu muže, kterého miluje, příliš vysoká?

Silný příběh o ztrátě a odvaze od autorky, která z vlastní zkušenosti moc dobře ví, o čem píše.

O této knize jsem věděla už od začátku, že bude neobyčejná. Už jen ta obálka je nádherná! A příběh vypadal na první pohled velice slibně! Tak jsem si říkala, proč do ní nejít a nezkusit štěstí v recenzním konkurzu. Štěstí stálo při mně a já byla vybrána, abych recenzovala tuto knihu. Jaké bylo mé nadšení, když mi knížka dorazila a já se do ní s chutí pustila.

Náš příběh začíná u mladého páru. Jmenují se Martin a Poppy. Pojdme si naše  hlavní hrdiny představit:

1, Poppy -  Poppy je mladá žena, která je zaměstnána v kadeřnickém salonu. Život vede klidný, bezstarostný a je bláznivě zamilovaná do svého Martina. To však ještě netuší, co jí v budoucnu čeká za zkoušku!
2, Martin -  Martin je sympatický chlapík, který miluje svou Poppy a hlavně miluje svůj život, který se mu však brzy celý od základu změní...

Na první pohled naprosto idylický pár. Oba se znali už od útlého dětství. Dětská láska, která trvá i v dospělém věku. Jenže Martin chce zažít víc. Chce vstoupit do armády. Chce své milované dokázat, že za něco stojí a hlavně chce jí obstarat pořádné peníze, aby se oba měli co možná nejlépe. Je mu jedno to, že se už nikdy nemusí vrátit zpět domů, že se může vrátit zmrzačený a hlavně, že bude odloučen od Poppy.

V tu chvíli je rozhodující jen zapásání se do armády. Poppy je v šoku. Ale i přes možné výmluvy Martina nepřesvědčí, aby to všechno vrátil zpět a nikam neodcházel. Martin odejde a Poppy z celého srdce doufá, že se mu nic nestane. Jedny z nejhorších možných obav se záhy naplňují, když je náš hlavní hrdina zajat a držen přes svou vlastní vůli u nepřátelského tábora. Podmínky, ve kterých musí každodenně přežívat, jsou hrozné a nehumánní. On, ale nepřestává věřit v to, že přijde zázrak...

poppy day
U knihy jsem se od srdce zasmála a přiznávám, že i slzička ukápla. A to už na začátku celé knihy, protože tam autorka uvedla jména padlých vojáků. Někteří z nich byli v mém věku (do dvaceti let) a skoro všichni se vešli do věku třiceti let.

Jak smutné, že tak mladé životy byly ztraceny. Ale na druhou stranu, tito mladíci dobře věděli, do čeho se pouštějí a byli obeznámeni o tom, co se může stát v případě nejhorším. Takže upozorňuji, že už začátek je emočně velmi vyčerpávající.

Kniha se četla moc dobře a já si jí plnými doušky užila. Tady je přímo ukázáno, čeho je člověk schopen věnovat a riskovat pro lásku. Vřele doporučuji všem, kdo mají rádi válečné a romantické příběhy plné nezdolné odvahy, lásky a zázraků. Oba hrdinové mi byli neskutečně sympatičtí. Hlavně Martin, který tu představoval pravý vzor pro všechny muže. Tomu jsem fandila po celý běh příběhu a tajně doufala, že se mu podaří najít cestu domů, vrátit se ke své milé a zachránit si svůj vlastní život.

Shrnuto, podtrženo, dávám knize plný počet hvězdiček, protože myslím, že si to právě zaslouží a věřím, že si své čtenáře, kterým se bude líbit najde.

Autorka recenze: Lucie Klarnerová
Hodnocení:100%