Recenze Poppy Day - Amanda Prowse (Zdeňka Suchá)

29. 8. 2016
1200-poppy-day-serie-neni-vetsi-lasky
Co byste obětovala, aby se váš miláček vrátil domů?

Od té doby, co si kadeřnice Poppy Day vzala svého miláčka Marta, byli spolu šťastní. Nyní je Mart na misi v Afghánistánu a Poppy počítá každý den, až se vrátí domů.Avšak jednoho dne zaklepou na její dveře neznámí lidé a její svět se zhroutí. Mart byl vzat jako rukojmí a pro armádu je příliš nebezpečné, aby se ho pokusili zachránit.Poppy je odhodlána přivést ho domů sama. Ale brzy bude stát před nejtěžší otázkou svého života: není cena za záchranu muže, kterého miluje, příliš vysoká?

Silný příběh o ztrátě a odvaze od autorky, která z vlastní zkušenosti moc dobře ví, o čem píše.

Příběh o záchraně manžela z válkou sužovaného Afghánistánu, který padl do těch nesprávných rukou, když konal svou vojenskou službu. Příběh o velké odvaze jedné milující ženy, která vzala jeho osud do svých rukou, když ostatní selhalo a ona neviděla jediné východisko, jak dostat svou životní lásku, nejlepšího přítele a milence v jedné osobě domů.

Když mi kniha dorazila na začátku tohoto měsíce domů a já jí vybalila, tak mě okamžitě zaujala svou jemnou a při tom vše vypovídající obálkou. To že je tam vypodobněn vlčí mák má své poselství a jméno hlavní hrdinky Poppy na to také krásně naráží. Poppy v překladu vlčí mák je symbolem válečným veteránům a slaví se 11.listopadu

Více o tomto dni si můžete přečíst zde Den válečných veteránů . S tím je spojené i věnování hned na začátku knihyStojí zde toto - OD ZAČÁTKU OPERACÍ V ŘÍJNU 2001 DO 1.ČERVENCE 2012 PŘIŠLO V AFGHÁNISTÁNU O ŽIVOT 422 ČLENŮ BRITSKÉ ARMÁDY. TATO KNIHA JE VĚNOVÁNA - a je tu uvedeno všech 422 jmen. POCTA NÁLEŽÍ VŠEM ZDE UVEDENÝM I TĚM, KTEŘÍ TEPRVE POLOŽÍ SVÉ ŽIVOTY, DOKUD TENTO KONFLIKT NEUSTANE. NEZESTÁRNOU, TAK JAKO JSME ZESTÁRLI MY, KTEŘÍ TU JSME PONECHÁNI, NEZASTAVÍ JE VĚK ANI ODSLOUŽENÁ LÉTA. PŘI ZÁPADU SLUNCE I PŘI SVÍTÁNÍ, VŽDY NA NĚ BUDEME PAMATOVAT.

Už po přečetní těchto slov jsem měla slzy na krajíčku a musela knihu na pár dní odložit. Čekal mě silný příběh a opravdu to tak bylo.

poppy day
Poppy si žije svůj poklidný život osamělé ženy vojáka do té doby, než u jejích dveří zaklepou dva důstojníci. To že jí přicházejí sdělit špatné zprávy je víc než očividné. Čeká od nich to nejhorší, ale může být něco horšího než smrt v boji ? Pro Poppy se těmi slovy a její černou noční můrou stanou informace, že její manžel, její milovaný Martin padl do zajetí a oni sice vědí, kde je, ale že se ho nepodařilo díky špatným informací vysvobodit.

Tím se začíná roztáčet kolotoč, který nakonec vyústí v to, že se sama rozhodne Martina zachránit. Podaří se jí to ? To si musíte zjistit sami.

Na knize se mi moc líbilo to, jak se ukazují obě strany jak z pohledu Poppy, tak i z Martinova a jeho zajetí. Příběh odvahy a lásky, kterou lze snad i závidět.