Recenze Pravé a lahodné jídlo: více než 100 receptů z neupravených potravin pro vaše zdraví a pohodu - Chrissy Freer (Markéta Kunzová)

23. 11. 2017
Prave_a_lahodne_jidlo_3D

Správné jídlo pro každého!

Vynikající kulinářské recepty od excelentní kuchařky. Chrissy Freer a její Pravé a lahodné jídlo má mé nejlepší doporučení. S autorkou tétopublikace racionální plnohodnotné výživy se zcela ztotožňuji. Uznává i osobně vyznává holistický postoj k životu. V překladu celistvost, komplexnost a vzájemnou souvislost. Vše na světě, lidského těla nevyjímaje se vzájemně ovlivňuje a doplňuje. Rozhodující vliv stravy na zdraví je nepopíratelný! Jíme, abychom žili. Chrissy Freer je oprávněnou znalkyní výživového poradenství. Dokazuje to vydanými knihami s recepty, články v novinových periodikách, časopisech, na vlastním blogu i individuálními konzultacemi.

Výše uvedená kniha s její tvůrkyní jsou zatím v ČR novinkou. Doufejme, že se dočkáme i ostatních titulů SuperobilovinySuperluštěniny. Pravé a lahodné jídlo obsahuje rozmanitý výběr návodů k přípravě zdravých pokrmů z přírodních plnohodnotných zdrojů. Nebudete vědět, který vyzkoušet jako první! Svou chutí i vůní vás zlákají všechny. Dojíte s velkým požitkem jeden a se stejným nadšením, budete na stránkách hledat další. Vaší snídani, svačinu, oběd nebo večeři. Lhostejno, zda je určen dětskému či dospělému strávníkovi. Neocenitelnou přednost všech nabízených jídel splňuje  jejich snadná příprava. Dále nenáročnost na čas a dostupnost potřebných i doporučovaných ingrediencí. Maximální variabilnost jednotlivých surovin vytváří, svými vzájemnými kombinacemi, vždy nutričně komplexní vyvážený pokrm.

Trpíte-li intolerancí lepku, laktózy, fruktózy, jste diabetik-vegan-vegetarián, nejíte určitou složku stravy ze zdravotního, etického nebo jiného racionálního důvodu, není to u Chrissy Freer problém. V celkového menu si jednoduše zvolíte typ pokrmu dle svého přesvědčení, zdravotního omezení i momentální chuti. Z bohaté nabídky, čítající přes 100 receptů, si vybere zajisté každý. Záruka kvality a zdraví je v každém z nich!

Autorka zvolila název Pravé a lahodné jídlo. Zcela správně, neboť pravé suroviny si zachovávají svou skutečnou jedinečnou chuť. Jíst jídlo opravdové! Kvalitní a  čerstvé! S aktivními složkami makro i mikro živin! Potraviny neupravené, nebo jen minimálně zpracované! Takové lidský organismus potřebuje pro svůj zdárný a nepřetržitý chod. O správném výběru právě takových,jejich složek, vlivu i účincích se dozvíte hned v úvodu publikace. Opakem, odstrašujícím příkladem jsou jim všechny, které běžně vídáte při denním nákupu, ve většině současných obchodech. Plastové krabičky, obaly, láhve v duhových barvách, na povrchu i uvnitř. Umělá, chemicky zpracovaná a vysoce koncentrovaná hmota. S přemíru soli, bílého cukru, mouky a tuku! Nezapomeňme na notný přídavek rozličných zahušťovadel, barviv, konzervantů apod. Opět chemického rázu i názvu. To si nezasloužíte jíst!

1000x1000px_fb_post_prave_a_lahodne_jidlo

Ovoce, zelenina, luštěniny, obiloviny, maso a tofu, mořské plody, vajíčka a semínka, mléčné produkty. Tytosuroviny i shodně nazvané kapitoly přehledně rozlišují stránky v pastelových tónech. Každému druhu předchází stručná, ale zcela dostačující charakteristika o jejich zdravotním přínosu pro lidský organismus. Celkový design tohoto skvělého kuchařského díla v tištěné podobě, vedou k dokonalosti zvolené překrásné fotografie.

Díky Pravému a lahodnému jídlu se seznámíte s novými surovinami, poznatky a radami ve světě zdravého vaření, stravování i stolování. Je přímo povinností si také náležitě prostřít a vychutnat si je pomalu všemi smysly. Nejprve očima, neboť jídlo ze skutečných potravin vytváří na talíři barevnou mozaiku plnou přírody. Dále čichem, kterým ucítíte tu ničím nenahraditelnou vůni čerstvých potravin. Místo soli a koření použijte bylinky. Mají čarovnou moc, nejen při vaření. A nakonec ústy. Nespěchejte, nehltejte a malá sousta důkladně rozžvýkejte. Užívejte si jídlo. Jak je nezbytné pro naši fyzickou stránku člověka i psychika si má přijít na své. Uvědoměle jíst, znamená cítit uspokojení tišící hlad. Včas zaznamenat signály o dostatečně plném žaludku. Předejdeme škodlivému a zbytečnému přejídání se. To jen vede k váhovému přírůstku a dalším zdravotním komplikacím.

Co ještě dodat? To nejdůležitější - vždy dbejte na co nejvyšší možnou kvalitu u veškerých konzumovaných surovin! Ověřené, nejlépe domácí zdroje = jednička s hvězdičkou. Po přečtení Pravého lahodného jídla od Chrissy Freer budete s naprostou jistotu vědět, co jíst a jak. Život vám bude plynou s lehkostí, v plném zdraví i s plným žaludkem.

Autorka recenze: Markéta Kunzová