Recenze Pýcha a předsudek - Jane Austenová (Michaela Vrbková)

8. 1. 2016
pýcha a předsudek
Stále se nemohu nabažit krásou této knihy. Již od začátku jsem věděla, že je to jedna z nejúspěšnějších knih na světě, proto jsem ani v nejmenším nepochybovala, že by se mi nelíbila. Traduje se, že knihy, které už několik set let dobývají srdce čtenářů, by si měl každý alespoň jednou v životě přečíst. Já s tímto tvrzením souhlasím více, než kdokoli jiný, protože jsem zastánce klasické literatury. Slovy nedokážu popsat, jak jsem si knihu vychutnala.

Někteří si myslí, že Pýcha a předsudek je jen o dobovém způsobu sňatků, neboli jinými slovy, jak matka potřebuje dobře provdat svých pět dcer. Je to hloupost poslechnout tento naivní názor. Příběh v sobě skrývá něco individuálního, co musíme objevit sami. V této knize jsme svědky boje proti sňatku z rozumu. Pro ty, co nemají ani potuchy, co to znamená, tak se jedná o vkročení do svazku manželského z donucení (třeba kvůli majetku).

„Ohlížej se nazpět jen tehdy, přináší-li ti to potěšení.“

Dovoluji si pronést můj osobní názor na Elizabethiny sestry. Myslím, že se všechny kromě Jane a již zmiňované Lizzy chovaly naprosto jako afektované husyDíky bohu dvě nejstarší sestry těchto příšerných vlastností byly ušetřeny. A kdyby nedejboženebyly, tak by asi Pýcha a předsudek nebylo celosvětově známé dílo.

Zde se musím přiznat, že jsem využila svojí náklonnosti k vážné hudbě. Věřte mi, že ať vám dám radu jakoukoli, tato, si dovolím říci, je nepostradatelná. Kombinace Pýchy a předsudku Beethovena dělá opravdové divy. Když jsem dlouhé zimní večery trávila čtením (jak jinak), tak mi tato hudba dovolila se do příběhu z  první poloviny 19. stoletívžít. A tak, jsem tento překrásný příběh nepřečetla, ale zhltala

K tomu, aby se kniha v mém žebříčku stala bestsellerem číslo 1, nepotřebuje originálnízápletku ani jiné zvláštnosti. Ale ten styl slov vycházejících z pera Austenové, je svojí prostotou půvabný. Je to také jedna z knih, kvůli které si ženy a dívky pro své ideálnípartnery nastavily velmi vysoká měřítka. Já jsem asi jedna z nich. Nevím, zda toho mám litovat, ale za toto rozhodnutí jsem ráda.

„Nevadila by mi jeho ješitnost, kdyby nezradil tu mou.“

Díky Knihám Omega jsem našla svoji knihu, která se automaticky bez jakýchkoli debatzařadila v mém knižním žebříčku na TOP 1! Právě jsem knihu dočetla, takže jsem se vám snažila alespoň z části nastínit pocity, emoce a zážitky, které ve mě toto dílo vyvolalo.

Pokud jste se stejně jak já zamilovali do obsahu obálky Pýchy a předsudku, tak knihu vřele doporučuji koupit u nakladatelství Knihy Omega. Dílo mi přišlo brzy a já tak mohla započít moji cestu nalezení TOP 1 knihy. Jsem velmi ráda, že mi tato kniha přišla do cesty.

pýcha a předsudek
Hodnocení: 10/10

Autorem recenze je: Michaela Vrbková