19. 5. 2017
Další ze skupiny knih, které si vás získají už jen svou obálkou. Na vzhledu knih mi záleží hodně. Ovšem, že se to nedá porovnat s důležitostí příběhu, ale dokonalá kniha by měla být dokonalá ve všem. Dostane Tajemství hřbitova Cross Bones toto ocenění a zařadí se mezi nejlepší tituly ve vaší knihovně?

tajemstvi_hrbitova_crossbones_3D
Alice Quentinová by mohla být kladným příkladem pro mnoho žen, určitě by k ní některé vzhlížely. Její pracovní postavení a psychologická kariéra by už nemohla být přijatelnější. O čem ale nikdo netuší, je Alicina podivná minulost poznamenána krutým dětstvím, během něhož čelila ranám a nadávkám svého často alkoholem omámeného otce. I když se její matka snažila své dvě děti ubránit před temnou stránkou svého manžela, nepodařilo se jí to. Alice se s tím vším poprala sama a dnes je z ní velice úspěšná psycholožka. Otec zahynul při autonehodě, matka žije sama se svým dokonalým upraveným stylem a Alicin bratr je bezdomovec závislý na drogách. I přes rodinné neštěstí a smutné dospívání to Alice dotáhla daleko a je svým životem i atraktivním přítelem spokojená...Je její jediný životní boj ten s klaustrofobií?

Není nic lepšího než si po náročném dni naordinovat dlouhý běh nočním Londýnem. Alicin vztah s krásným chirurgem začíná být velmi vážný a tak se ho rozhodne okamžitě utnout. V práci navíc dostane za úkol posoudit psychický stav propouštěného vězně, který krutě zabil prostitutku a byl nařčen ze společenství s vražedným párem, jenž své oběti dlouho mučil a neštítil se ani jejich těla poznamenat vyřezáváním malých křížků hluboko do kůže. A to ještě není vše, při jedné noční běžecké výpravě Alice najde mrtvolu mladé dívky ležet před branami hřbitova Cross Bones. Hřbitova prostitutek.

tajemstvi_hrbitova_crossbones_3D
Není divu, že se svět hlavní hrdinky otočí vzhůru nohama. Nečekaný noční návštěvník odstartuje neustálou policejní ochranu. Alice se seznamuje s velmi atraktivním detektivním komisařem. Když už to vypadá, že se mezi nimi odehraje něco vážného, Alice spadne pod nohy další mrtvá dívka... Kdo je vrahem, který řádí stejně jako již zmíněná manželská dvojice? Kdo ví, že byly mrtvé dívky označené malými křížky? A kdo Alice posílá milostné dopisy, ve kterých jí volá zpět do své náruče? Zvládne Alice čelit své klaustrofobii a zachránit tak nejen sebe?

Tajemství hřbitova Cross Bones je hltavě čtivá kombinace detektivky a románu pro ženy s nádechem psychologie (tím samozřejmě netvrdím, že by knihu měly číst jen ženy). Ač není kniha příliš silná dokázala do ní autorka dostat obrovské množství informací, bohatý děj a hlavně skutečnost. Neměla jsem sílu přestat číst, napjatá jsem byla do poslední kapitoly a i přes vlastní odhady a dedukce jsem byla jejím závěrem překvapena. Další titul, po jehož zaklapnutí budete mít ústa dokořán. Třešničkou na dortu je použitá ich-forma. Za to autorce děkuji, lépe už příběh zdokonalit nemohla. Protože jak si v er-formě přečtete o myšlenkových pochodech hlavního hrdiny? ("A hlavou mu proběhlo.....")

Pokud máte strach, že vám při čtení této knihy poteče krev po celém obýváku, nezoufejte. I přes to, že je způsob vražd dost krutý a ohavný, písmenka jsou zformulována přívětivě a tolik zlých pasáží tam není. To si jen váš mozek bude malovat....

Sečteno, podtrženo. Vřele doporučuji všem, kteří mají rádi detektivky, neokoukané zápletky a napětí do poslední stránky. A hlavně doporučuji těm, kterým nevadí, že předem je jasné přežití hlavní hrdinky, protože se s ní setkáme ještě v dalších připravovaných knihách. (Cha, teď jsem vám možná něco prokecla.) Ale i tak budete chodit kolem knihkupectví a čekat na Alice...

tajemstvi_hrbitova_crossbones_3D