16. 5. 2017
tajemstvi_hrbitova_crossbones_3D
Knižní kráska nese název Tajemství hřbitova Crossbones a pokud Vás láká již její název tak počkejte, až uvidíte její obálku. Jednoduchá, vystihující a efektivní. V jednoduchosti je krása, vždyť to už každý ví. Hřbitůvek jsem měla přečtený zajeden necelý den, když to sečtu suma sumárum tak asi za pět hodin po kouskách. Což Vám určitě napovídá, že se mi kniha poměrně líbila. V opačném případě by kniha právě teď ležela na stole netknutá a s jemným nánosem prachu. To se ale nestalo. Ba naopak již nyní zdobí moji knihovničku na čestném místě.

Popis knihy
Alice Quentin je londýnská psycholožka s opravdu nelehkým dětstvím, jenž ji doprovází po celou dobu jejího života. Ať chce nebo nechce je to její prokletí. V rámci své profesionální kariéry a odhodlání pomoci druhým pomáhá s několika případy londýnské policii. Tou je nyní  požádána o sepsání posudku nalezené mrtvé ženy. Nalezenou ženu vrah dle všeho několik týdnů držel v zajetí bez jídla a v tísněném prostoru. Způsob smrti se až příliš podobá vraždám manželů Bensových, známých anglických zabijáků.

Jedna mrtvá dívka střídala druhou a Alice se čím dál více dostává mezi vraha a policií a stává se takzvaným spojníkem. Ani se Alice nenaděje a už dostává první výhružný dopis. Policie neváhá ani minutu a uloží Alice do hotelu s 24hodinovou policejní ochranou. Jediné světlé místo na všem tom neštěstí Alice shledává ve společnosti se španělským krasavcem, inspektorem Alvarezem. Alespoň Přesto ale nesmí zapomenout, že nějaký vyšinutý vrah jde také po ni z neznámého důvodu. Je tedy pro ni tajemstvím,  proč ji někdo chce vidět v tmavém pytli v márnici mezi ostatními mrtvými ženami.

Hodnocení

Tajemství hřbitova Crossbones je mix detektivního příběhu s románem pro nás ženy. Když si v hlavě narychlo vzpomenu na podobné žánrové směsice, napadá mě třeba kniha Ztracená (Metafora) nebo Pohřbení (Mystery Press). Na rozdíl od zmíněných dvou knih je ale zde něco navíc. Více sledujeme detektivní linii, jenž se zabývá zavražděnými dívkami a tak je osobní, nebo spíše sexuální, život Alice umístěn do pozadí. Rozhodně ale stojí za povšimnutí.

tajemstvi_hrbitova_crossbones_3D
Autorčina ich-forma je v tomto případě trefa do černého. Můžeme krásně sledovat různorodé psychologické stavy jednotlivých postav a především se seznámíme s vnitřními boji hlavní hrdinky. Přestože je Alice schopná a uznávaná psycholožka, je zde překrásně vidět, jak je lehké radit ostatním, ale bojovat s vlastními démony zas tak lehké není.

Tělo první oběti je nalezené za branami hřbitova Crossbones, z toho vychází autorčin název knihy, který slouží k upomínce mrtvých prostitutek, jenž leží v neoznačených a často až masových hrobů. Co mnozí z Vás určitě netuší, je až děsivá realita existujícího místa v Londýně. Na konci devatenáctého století byl hřbitov Crossbones uzavřen a dodnes je místo uctíváno plaketou a upomínkou v podobě uvázaných mašlí a květin. Pokud tedy někdy budete v Londýně, vzpomeňte si na mě a zajděte se tam podívat.

Nevím jak budoucí čtenáři, ale jsem se nemohla od děje odtrhnout a hltala doslova stránku za stránkou a písmeno za písmenem. Jakmile zbývalo posledních pár stránek, byla jsem doslova u  vytržení. A ač se mi opravdu líbí autorčin nápad využít skutečné místo s vraždami mladých žen a prostitutek, musím zmínit místy až jednoduchost hraničící s YA četbou. Díky bohu se tato hluchá místa neobjevují příliš často a tak nejste příliš rušeni.

Celému příběhu vévodí lehce stravitelné a srozumitelné věty, jenž nezmatou žádného budoucího čtenáře a tak během celé četby víte, co čtete. V porovnání s některými knihami se v ději neztrácíte, máte naprostý přehled v každé situaci a lehce se orientujete v postavách. Za což vděčíme různorodosti jmen jako jsou například Alice, Lola, Ben, Will, Taja a nebo třeba Harim. To vše Vám musí již napovídat, že je kniha svižným a osvěžujícím čtením.
tajemstvi_hrbitova_crossbones_3D
Kate Rhodes nám v poměrně krátkém chvilkovém rozsahu představila několik možných postav pasujících charakterem či chováním k netvorovi vraždícímu mladé dívky a ženy. Pokud budete ale řádně sledovat autorčiny nenápadné nápovědy, nenecháte se tak zlehka zmást. Pro mě samotnou odhalení nebylo zas tak velké překvapení, ale zpětně mohu říci, že v jednom rozhodujícím momentu jsem tápala mezi dvěma postavami.

Knihu z pera anglické autorky doporučuji milovníkům jednoduchých ale přesto propracovaných detektivních příběhů doplněných nenásilnou milostnou aférkou. Zdali se Vám tedy líbily již zmíněné knihy Ztracená či Pohřbení, budete určitě nadšení. Já, přestože se řadím spíše k milovníkům krimi než románů, jsem z knihy unešená a těším se na další autorčin počin. Žádné zbytečné drama, chození kolem horké kaše. Svižný příběh s poměrně stále udržující se kvalitou bez hluchých míst.

Seznamte se s Alicí Quentin, londýnskou psycholožkou s rodinným tajemstvím, která se ocitne ve středu děsivé série vražd.

Alice Quentin je psycholožka s bolestnou rodinnou minulostí, ale je chytrá, schopná, má dobrou práci a hezkého přítele. Nyní má napsat posudek na vraha, který bude propuštěn z vězení. Vrcholem jejích dnů jsou dlouhé běžecké výlety Londýnem, při kterých zapomene na komplikované vztahy se svou matkou a bratrem a soustředí se jen na svůj dech. Dokud nenarazí na mrtvolu u bývalého hřbitova pro prostitutky Crossbones Yard.

Rány na těle mrtvé ženy nesou rukopis Raye a Marie Bensonových, kteří mučili a zavraždili třináct žen, než byli konečně dopadeni a uvězněni. Pět z jejich obětí nebylo nikdy nalezeno. Všechno se odehrálo před šesti lety a poslední věc, po které Alice touží, je vrátit se do této špinavé stoky Bensonových zvěrstev. Ale když jí policie požádá o psychologický profil vraha nalezené dívky, že se několik let staré události vrací na světlo.

Napínavá detektivka Kate Rhodes vás vtáhne do děje a pustí až na poslední stránce.

tajemstvi_hrbitova_crossbones_3D