21. 11. 2017
Zimni_lide_3DD
Tajemný dům v malém městečku opředený hrůznou pověstí, obklopený neúrodnou půdou a lesem, ve kterém číhá nebezpečí. Říká se, že v tom domě došlo v roce 1908 k hrozné tragédii - rodina přišla nešťastnou náhodou o jediné dítě, malou Gertie. Matku pak někdo zabil a otec se zastřelil. Tou matkou byla Sára Harrisonová a její duch od té doby prý chodí po městě a nedopřeje lidem klidu.

"V těch lesích žijí stvůry s velkými ostrými zuby. A ze všeho nejraději mají malé holčičky..."

V současnosti dům obývá vdova se dvěma dcerami - devatenáctiletou Ruthie a malá Fawn. Žijí poklidný, i když trochu podivný život - bez mobilu, počítače, bez nového oblečení, s nábytkem z bazaru… Jeden večer se náctiletá Ruth vrátí pozdě večer domů a zjistí, že matka beze stopy zmizela. Je rozhodnutá zjistit, co nebo kdo za tím stojí. Při prohledávání domu najde tajemný deník Sáry Harrisonové, ve kterém píše mimo jiné o tom, jak přišla o svoji Gertičku a jak se rozhodla dítě přivést zpět mezi živé. Stvořit Náměsíčníka pomocí zaříkávadla a tajného portálu. Má to něco společného se zmizením matky Ruth? A jaké tajemství dům ještě skrývá pod uvolněnými prkny a za zatlučenými dveřmi skříní? Je na těch strašidlech číhajících v okolních lesích něco pravdivého?

V knize se střídají přepisy deníkových zápisů Sáry Harrisonové z minulosti a vyprávění Ruth a zážitků Ruth a Katherine (která přišla o manžela při autonehodě, která se stala nedaleko West Hall), ze současnosti. Všechny tyto ženy spojuje odlehlý statek, tajemný deník a ztráta někoho blízkého. A to, s čím se budou muset vypořádat, bude pořádně děsivé.

"Něco je uvnitř!" špitla. V ústech jí vyschlo, takže jí téměř nebylo slyšet. "Sleduje nás to!"

Autorka má na svém kontě již šest románů, Zimní lidé jsou prvním počinem vyšlým u nás a já doufám, že se brzy dočkáme překladu i dalších jejích knih. Je znát, že je to spisovatelka zkušená. Všechno funguje, dokonale do sebe zapadá. Byla jsem napnutá jako struna celých tři sta stran. Několikrát jsem se přistihla, že u čtení zadržuji dech

A tohle je jedna z knih, kvůli kterým jsem dlouho ponocovala a ráno si s úsměvem přivstala, abych se dozvěděla, jak to bylo dál! A přiznávám, že jsem se i trochu bála...třeba kouknout do naší šatní skříně. Jennifer McMahon naprosto skvěle pracuje s atmosférou, která přispívá k ponurému vyznění příběhu - sníh, mlha, zima, bolest... Ano, dokonale pocítíte bolest ze ztráty blízké osoby. A jste postaveni před dilema - je správné, aby matka přivolala zpět své dítě ze záhrobí? Nejde tu už o zahrávání si s vyšší mocí? Lze něco z toho ospravedlnit? A co když se to, co přivolala, její milované holčičce už moc nepodobá?

Ze střípků, které posbíráte, rekonstruujete celý příběh, ale autorka vám jich dá vždycky jen pár. Takže je to pořádně napínavé a nebudete vědět, kdo mluví pravdu a kdo lže.
Za zmínku stojí obálka - nádherná, opravdu nádherná práce! Rovněž se mi líbil použitý font písma u nadpisů Tajného deníku Sáry Harrisové. Takové gotické.

Kniha je nutností pro všechny, kteří mají rádi duchařské příběhy, napětí, zatlučené skříně, holčičky v bílé noční košili bloudící lesem… Knize nemám co vytknout. Užila jsem si každou stránku!